האיש העשיר בהודו רוצה את ליברפול

"הטיימס": איל הנפט ההודי מוקש אמבאני מציע לבעלי המועדון האמריקנים, ג'ורג' ג'ילט וטום היקס: קחו 237 מיליון ליש"ט (סדר הגודל של חובות הקבוצה) - בתמורה ל-51% מהשליטה בקבוצה האנגלית

האיש העשיר בהודו והשביעי בעושרו בעולם, מוקש אמבאני, הגיש הצעה לרכישת ליברפול מידיהם של האמריקנים ג'ורג' ג'ילט וטום היקס. כך מפרסם היום (ג') עיתון "הטיימס". איל הנפט ההודי, שהונו הוערך ב-2009 על-ידי פורבס ב-19.5 מיליארד דולר, מוכן לשלם 237 מיליון ליש"ט (סך החובות של הקבוצה), ובתמורה לקבל בעלות על 51% מהמועדון.

על-פי הפרסום, הוגשה לבעלים של ליברפול הצעה בסדר גודל זהה מסוברטה רוי, ראש אימפריית הנדל"ן, התיירות והתקשורת ההודית "סאהרה גרופ". עם זאת, מקורב להיקס וג'ילט טוען כי ההצעות יידחו, כיוון שהשניים לא מעוניינים להישאר עם אחזקות של 49% ולאבד את השליטה על המועדון. נוסחה אחרת שהיקס וג'ילט כן יסכימו לה היא מכירת כלל אחזקותיהם בליברפול עבור סכום גבוה בהרבה.

כזכור, בשבוע שעבר הצהיר מנכ"ל ליברפול, כריסטיאו פורסלואו, כי היקס וג'ילט חייבים לגייס 100 מיליון ליש"ט עד חודש יולי, אחרת הבנקים יחייבו אותם למכור את המועדון במחיר נמוך. ביולי יגיע תום מועד הפירעון של ההלוואה בשווי 350 מיליון ליש"ט שלקחו האמריקנים לפני שלוש שנים מהרויאל בנק אוף סקוטלנד ו-ואקוביה בנק כדי לרכוש את הקבוצה. מאז הצליחו היקס וג'ילט להשיג כמה פעמים מימון מחודש להלוואה, ואף לצמצם את היקף ההחזרים ל-237 מיליון ליש"ט, אך כעת הסתיימה ככל הנראה הסבלנות של הבנקים, שלא ייתנו עוד מימון מחודש להלוואה במידה והיקס וג'ילט לא יצליחו לצמצם את היקף ההלוואה ב-100 מיליון ליש"ט נוספים. אפשרות נוספת שהבנקים נתנו להיקס וג'ילט היא למצוא משקיע או גוף פיננסי שייקח על עצמו את החוב.

לשני המשקיעים ההודים הפוטנציאלים יש כבר קשר לעולם הספורט. אמבאני, בעליה של חברת רילאיינס אינדסטריז, מחזיק בקבוצת הקריקט ההודית מומבאי אינדיאנס (שילם 70 מיליון ליש"ט על מנת לקבל זיכיון להקים אותה). החברה של סוברטה רוי נותנת חסות בשווי 55 מיליון ליש"ט בארבע שנים לנבחרת הקריקט ההודית.