לקראת ז'נבה: אאודי חושפת רשמית את ה-A1 הקטנה

המתחרה החדשה ב"מיני" תציע גימור ואבזור יוקרתי, בשילוב עם מימדים עירוניים ומנועים סופר-חסכוניים ■ זוהי החזרה הראשונה של אאודי לפלח המכוניות העירוניות מאז הופסק ייצורן לפני כ-10 שנים

חברת אאודי חשפה רשמית תמונות ומפרטים של מכונית הקומפקט-פרימיום העירונית החדשה A1. זוהי החזרה הראשונה של אאודי לפלח המכוניות העירוניות מאז הופסק ייצורן לפני כעשר שנים. המכונית, שמיועדת להתחרות מול מכוניות דוגמת ה"מיני" של ב.מ.וו ו-A קלאס של מרצדס, נמתחת לאורך של 3.95 מ' בלבד אולם יש לה רוחב "משפחתי" של 1.74 מ' וגובהה 1.42 מ'.

אאודי A1

מתחת לכסות המלוטשת מסתתרת פלטפורמה משודרגת על בסיס הפולקסווגן פולו והסיאט איביזה מהדור האחרון, עם בסיס גלגלים באורך 2.47 מ'. תא הנוסעים, לעומת זאת, שומר על סגנון הפרימיום של אאודי עם שימוש בחומרים באיכות גבוהה ורשימה ארוכה של אופציות פנאי, בידור ובטיחות יוקרתיות. אאודי גם תציע שלל אופציות לשילובי צבעים חיצוניים ופנימיים.

אאודי A1

הדגש בסדרת ה-A1 הוא על חיסכון בדלק ופליטה נקייה מאד, שאינם באים על חשבון ביצועים. רשימת המנועים כוללת בין השאר מנוע 1.2 ליטר בנזין טורבו עם 86 כ"ס, שמביא את המכונית לכ-180 קמ"ש אבל עדיין מחזיר (תיאורטית)כ-19 קילומטר לליטר; מנוע 1.4 ליטר מאותה משפחה עם הספק של 122 כ"ס, אופציה לתיבה אוטומטית מטיפוס DSG ותאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות; ושלל מנועי דיזל כולל TDI חדש בנפח 1.6 ליטר, שמייצר 90 כ"ס, פולט פחות מ-100 גרם CO2 לקילומטר מחזיר תצרוכת דלק ממוצעת מוצהרת של כ-25 קילומטר לליטר.

אאודי A1

נכון לעכשיו טרם ניתנה אינדיקציה לגבי מחירי היעד אולם באירופה מעריכים, כי הם ינועו סביב מחירי הגולף הגדולה יותר אי שם בטווח של 130 עד 160 אלף שקל בישראל. המכונית צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה.