מכונית יחידה מסוגה בישראל - יש מי שמוכן לשלם הרבה

פה ושם מגיעים לארץ ביבוא סדיר ובכמות של יחידה בודדת דגמים עם פוטנציאל מכירות זעום, שכל תכליתם להגשים את הפנטזיות של הלקוח ■ זה קורה בדרך-כלל אם ללקוח יש קשרים ממש טובים עם היבואן או עם הנהלת החברה - ורצוי קשרים משפחתיים ■ הצצה למספר דגמים

יבוא של דגמי רכב חדשים לישראל הוא כאב ראש ענק. היבואן הסדיר נדרש להציג בפני משרד התחבורה את כל מסמכי התקינה המפורטים של כל דגם חדש מאירופה או מארצות הברית, לבצע תקינה פיזית בישראל, להבטיח אספקה סדירה של מלאי חלפים לשבע שנים, לייבא את כל החומר הטכני הדרוש לתחזוקה, ולהשקיע בהכשרת אנשי השירות, במכשור דיאגנוסטי מתאים ובמה לא. כל זה עוד לפני הביורוקרטיה של המכס ולפני המשא ומתן עם היצרן.

התהליך היקר והמסובך גורם ליבואנים בישראל להתרחק כמו מאש מדגמים ייחודיים. למרות זאת, פה ושם מגיעים לארץ ביבוא סדיר ובכמות של יחידה בודדת דגמים עם פוטנציאל מכירות זעום, שכל תכליתם להגשים את הפנטזיות של הלקוח. זה קורה בדרך כלל אם ללקוח יש קשרים ממש טובים עם היבואן או עם הנהלת החברה - רצוי קשרים משפחתיים - אם הרכב מובא לשימוש עצמי של סוכנות היבוא או אם לפתע צץ משוגע-לדבר ללא מגבלות תקציב, שמוכן לספוג את כל העלויות ולשלם את מחיר המחירון המלא.

נתוני הרישוי - שאינם כוללים את היבוא האישי - מגלים שגם ב-2009 הצטרפו לרשימה היוקרתית כמה דגמים צבעוניים, שנושאים את התואר הנכסף "יחיד בארץ". הנה רשימה חלקית.

הונדה S2000 אולטימייט אדישן

הונדה S2000 אולטימייט אדישן

>> סדרה מוגבלת לאספנים

ריינג'רובר V8

ריינג'רובר V8

>> לא מסתפקים ב-400 כוחות סוס

סיטרואן C2

סיטרואן

>> שאיפות נשיאותיות

אאודי TTS

אאודי TTS

>> עוד 72 כוחות סוס תמורת 100 אלף שקלים

הכתבה המלאה במגזין G