בזק - הישראלית היחידה המומלצת ב-EMEA ע"י מריל לינץ'

מחלקת המחקר של מריל לינץ' פרסמה את רשימת 18 המומלצות בשווקים המתעוררים ■ בזק מוגדרת כ"אחד מרעיונות ההשקעה המשכנעים ביותר שיש לנו בתחום הטלקום בישראל בפרט ובשווקים המתעוררים בכלל"

בזק זוכה היום (ד') לרוח גבית כאשר מחלקת המחקר של בנק אוף אמריקה-מריל לינץ' ממליצה על המניה - הישראלית היחידה מתוך רשימת 18 המומלצות לשווקים המתעוררים.

בזק מוגדרת בפתיחת הסקירה של כלכלני מריל לינץ' כ"אחד מרעיונות ההשקעה המשכנעים ביותר שיש לנו בתחום הטלקום בישראל בפרט ובשווקים המתעוררים בכלל".

במריל לינץ' מאמינים כי שווי השוק של בזק יכול לעלות, בין היתר משום שעל פי המודל שבידיהם, שיעור הדיבידנד של החברה ב-2010 יגיע ל-16%, פי 2.5 מהצפוי בסקטור הטלקום באירופה ופי 3 מהמתחרים העיקריים בשווקים המתעוררים.

במריל לינץ' שמים דגש על העובדה כי לבזק סביבת עבודה נוחה יחסית בישראל. הם מציינים כי חילופי השליטה בבזק ובפרטנר לאחרונה (בזק נמכרה לשאול אלוביץ' ופרטנר לאילן בן דב, ה.ק.) יצרו בעלי שליטה ממונפים (במריל לינץ' כוללים בסירה גם את סלקום שבשליטת נוחי דנקנר), דבר שמפחית את התיאבון לסיכון. לדבריהם, לשלושת בעלי השליטה העיקריים כאמור בשוק התקשורת הישראלי יש תמריץ אחד עיקרי והוא למקסם כמה שיותר את תשואת הדיבידנד מהחברות על מנת לשרת את חובם. לכן, לא צופים במריל לינץ' הרפתקאות חדשות בתקופה הקרובה.