יש להם אח

"האח הגדול", ד' 21:00, ערוץ 2

לפני כמה ימים הייתי עד לקטע מצחיק. בן שיחי, אדם נבון ומצליח על-פי כל קנה-מידה, תכנן את הנסיעה שלו לאנגליה למה שמסתמן כמשחק העונה בין מנצ'סטר יונייטד וצ'לסי, אי-שם בחול המועד פסח. מישהו שמע שהוא מתכוון לטוס ב-3 בחודש, והעיר שמדובר בערב הגמר של "האח הגדול".

פאניקה קלה ניכרה מסביב לשולחן - ועד שהתברר כי מדובר בחודשים שונים (הגמר בתחילת מארס, הקרב על אנגליה בתחילת אפריל), עברו על המסובים כמה דקות של חרדה, שלאחריה פתחו אחדים את יומניהם האלקטרוניים ורשמו את מועד הגמר של התוכנית, כדי שחס וחלילה לא יקבעו לעצמם תוכניות אחרות לאותו הערב.

לבי לזוגות שנישאים באותו היום: הם עומדים לשמוע לא מעט תירוצים בשבועות הקרובים. מצד שני - כל עוד אפשר להודיע לקייטרינג, ניתן לחסוך כסף.

תגידו שזה מצחיק, תגידו שזה מחריד, אבל תודו שזה מעניין.

הערב בקולנוע הביתי

סרטים שכדאי לשים לב אליהם, הערב (ד'), ערוצי הסרטים

כל מי שעבר את גיל 40, זוכר בוודאי את הימים שבהם כדי לראות סרט קולנוע, צריך היה ללכת לקולנוע, או לחכות ליום רביעי שבו היה הערוץ הראשון והיחיד משדר סרט קולנוע "באורך מלא" - כלשון העגה של אותן שנים.

נחמד לראות שגם ערוצי הסרטים השונים ממשיכים להעלות את יום ד' על ראש שמחתם. ברשותכם נלך מהקלאסי אל הביזארי: "ים של אהבה" (21:30, יס 1) הוא עוד אחד מהמותחנים שפרחו על רקע מגיפת האיידס של סוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 (ע"ע "חיזור גורלי"). אל פאצ'ינו הוא בלש משטרה קשוח, אלן בארקין, בעלת החיוך העקום והסקסי, נחשדת כמי שמבצעת רציחות סדרתיות - כשהמתח המיני עולה ביחס ישר למספר הגופות הנערמות בשולי המסך.

מי שמעדיף צפייה משפחתית יותר, מוזמן ל"החופשה של בין" (20:28, יס 2). רואן אטקינסון לוקח את גיבורו החי לו ממילא ב"לה לה לנד" לחופשה בצרפת. רוב הזמן זה אפילו מצחיק.

חובבי "סרטי המשך" יזכו הערב לפעמיים סילבסטר סטאלון ומיקי רורק אחד. ב-22:00 יצנח ג'ון רמבו הקשיש מעבר לקווי האויב הבורמזי כדי לחלץ כמה מיסיונרים בסרט האחרון בסאגה המלחמתית, ומיד אחר-כך (23:34) אותו סילבסטר סטאלון ממש, ינסה לזכות בתואר העולמי במשקל כבד ב"רוקי 2". שני הסרטים ישודרו בערוץ יס 4.

"סחלב פראי" ניסה לחקות את הצלחת "תשעה וחצי שבועות" עם עלילות מיקי רורק בברזיל הלוהטת - ולא רק בגלל מזג האוויר. כמו בסרט הראשון, גם כאן מדובר בסוג של פורנו סופר-רך שהעלילה שנלווית לו היא משנית.

הבטחנו ביזאר? בבקשה: "ארץ קשוחה" (22:00, יס 3), אחד מסרטיהם החדשים יותר של האחים כהן, הוא רק "פרומו" לביזאר האקספרימנטאלי שנקרא "שורטבאס" (00:35, הוט פריים) - אל תגידו שלא הזהרנו!

איש המרתון

"קרבות העולם העתיק", ד' 22:50, ערוץ ההיסטוריה

אמצעי הלחימה המתקדמים, למרות כוח ההרס המזעזע שלהם, הפכו את המלחמה לסטרילית. בצד אחד לוחצים על כפתור, ובמרחק מאות, לעתים אלפי קילומטרים, מתים אלפים. ייתכן שזהו סוד הקסם של שחזור קרבות עבר. מעבר למשמעות ההיסטורית שלהם, הרי שהרגע שבו מנסים שני לוחמים לפלח זה את גופו של זה באמצעות חרב מטווח אפס, מכיל יותר עוצמה מאשר כל אותן פצצות "חכמות".

הקרב הספציפי במרתון, הגם שהיה קרב בעל השלכות היסטוריות חשובות, ייזכר לעולם ועד בשל המרחק של 42 קילומטרים ועוד מאה וקצת מטרים שרץ השליח, סוג של מכשיר קשר אנושי, כדי לבשר את דבר הניצחון היווני. בישר, התמוטט ומת בלי לדעת שגם מקץ אלפי שנים ידברו בו האנשים בהתפעלות.