חם בזירת השמועות: 1,450 הודעות היום בפורום גבעות בגלובס

מבין 5 המניות המדוברות ביותר בפורומים של "גלובס" בחודש האחרון - 4 מהן מניות נפט וגז ■ כפי שנחשף ב"גלובס", משקיעים הפעילים בפורום התארגנו לקבוצה הכוללת יותר מ-10% מבעלי יחידות ההשתתפות של גבעות, שתציב דרישות לשותף הכללי באסיפה הקרובה

מניות הגז והנפט בבורסה ממשיכות לעורר עניין בקרב המשקיעים, מה שניכר היטב בפורומים של "גלובס". למעשה, המניות הללו כובשות את השיח המרכזי בתחום ההשקעות המתנהל בשבועות האחרונים באתר.

בפורום גבעות של "גלובס", הפורום הפעיל ביותר בתקופה האחרונה, נכתבו יותר מ-1,450 הודעות חדשות היום; גבעות היא גם המניה המדוברת ביותר בחודש האחרון (עם כ-24 אלף הודעות בחודש), לצד זרח, טאואר, ישראמקו ורציו.

לצפייה במניות המדוברות ביותר בפורומים - לחצו כאן

פורום גבעות ב"גלובס" הוא לא רק הפעיל והתוסס ביותר ברשת, אלא גם מהווה פלטפורמה להתארגנות המשקיעים לצורך השגת יעדים בשותפות חיפושי הנפט. כפי שנחשף ב"גלובס", משקיעים הפעילים בפורום התארגנו לכדי קבוצה הכוללת יותר מ-10% מבעלי יחידות ההשתתפות של גבעות ובכוונתם לבוא בדרישות לשותף הכללי באסיפה הקרובה ב-21 בפברואר.

חשוב לציין כי התכנים בפורומים, כמו בכל פורום ברשת, הינם על אחריות כותביהם בלבד שאינם מזוהים בשמם. לכן, ההודעות עלולות להיכתב מתוך אינטרס זה או אחר של כותביהן, ויש להתייחס אליהן במדה מסויימת של ספק וסקפטיות. עם זאת, בפורום יש משתמשים שללא ספק יודעים לא מעט על הנעשה בחברות הגז, ייתכן שאפילו ממקורות פנימיים.

פורום גבעות גועש היום (ה') במיוחד על רקע הודעה שהעלה הגולש "וותיק" אמש סמוך לחצות. בהודעה כתב הגולש, תחת הכותרת "חדשות": "שדה הנפט מגד מכיל למעלה מ-2 מיליארד חביות נפט, כאשר ניתן להפיק בין 10% עד 20%. בואו נעשה ממוצע של 15% שווה 300 מיליון חביות נפט, ששוות 18 מיליארד דולר. אתם מבינים? 18 מיליארד דולר! שווי בבורסה לפחות 7 מיליארד דולר! שער 453! פי 72! חברים, אני לא צוחק! זה על אמת! מגד מגד מגד".

הודעה זו זכתה לדירוג גבוה בקרב הגולשים ולתגובות רבות, למרות ששום הודעה לא יצאה מגבעות עצמה לבורסה, מה גם שהמספרים האמורים נראים, על פניו, מוגזמים, אולי אף מופרכים לחלוטין. בכל הדיווחים האחרונים של גבעות לבורסה, השותפות לא ידעה להעריך את כמות הנפט בקידוח "מגד 5" והדגישה שוב ושוב את הסיכונים הכרוכים בקידוח וכי יש להמתין לתוצאות מבחני ההפקה, שיחלו בשבועות הקרובים.

חלק מהגולשים נשארים נאמנים למניה ומביעים לא פעם פטריוטיות מופגנת "גבעות או לא להיות", רשם אחד הגולשים. עם זאת, לא מעט גולשים ממשיכים להביע את חששם כי מדובר בבועה, וכי ההתארגנויות והדיונים רק תורמים לניפוח יתר של אותה בועה.