מרידור פורשת מתפקיד יו"ר ועדת ההשקעות של הפניקס

את מקומה יתפוס ככל הנראה ד"ר יורם גבאי, לשעבר מבכירי האוצר והממונה על הכנסות המדינה

נמשכים השינויים במערך ניהול ההשקעות של קבוצת הפניקס . כחודש לאחר שגדי גרינשטיין מונה לתפקיד מנהל ההשקעות הראשי של הפניקס, היום (ה') נודע כי ד"ר יורם גבאי צפוי להצטרף להפניקס בתפקיד יו"ר ועדת ההשקעות של הפוליסות המשתתפות ברווחים של החברה. זאת במקום ד"ר ליאורה מרידור, שלאחר כשנה בוועדת ההשקעות בהפניקס עוזבת את החברה. מרידור ציינה כי "לוח הזמנים שלי מאוד עמוס וכולל טיסות רבות לחו"ל וכתוצאה מכך לא אוכל להקדיש את הזמן הנדרש לעבודתו התקינה של יו"ר ועדת ההשקעות". מרידור צפויה לעזוב את תפקידה בסוף החודש.

בשנים האחרונות, ובמיוחד ב-2008 - שנת המשבר הכלכלי החריף, הפניקס התבלטה לרעה בתחום ניהול ההשקעות, שלא התנהל כהלכה. החברה רשמה אז את התשואות החלשות בענף. לאחר מכן, בינואר השנה נודע על מינויו של גרינשטיין לתפקיד מנהל ההשקעות בקבוצה. בנוסף לכך נודע על שינוי גם בתפקיד מנהל ההשקעות של תיק המשתתפות ברווחים בחברה. עתה נודע בנוסף כי ירון צ'רנוביץ, ההולך עם גרינשטיין כבר שנים, מחליף את פז אקשטיין כמנהל ההשקעות במשתתפות של החברה.

מעגל ברור

גבאי, לשעבר מבכירי האוצר והממונה על הכנסות המדינה (1989-1995) משמש כיום כיו"ר פעיל של פעילים - חברת ניהול התיקים של הפועלים, והיה בעבר יו"ר ועדת ההשקעות של קופות הגמל של בנק יהב. מכמה בחינות מדובר במעגל ברור, כשגרינשטיין כיהן בעבר כסמנכ"ל בנק יהב והיה אחראי אז על פעילות קופות הגמל וניהול התיקים של הבנק. גם צ'רנוביץ היה בעבר בבנק יהב עם גרינשטיין.

ליאורה מרידור הגיעה לוועדת ההשקעות של המשתתפות בהפניקס בפברואר אשתקד, כשבמהלך תקופתה התאפיין תיק ההשקעות של הפניקס בהפחתת רמות סיכון והורדת נתחי המניות מתוך תיק ההשקעות הכולל, דבר שהתבטא כפי הנראה באובדן מסוים של תשואה, כשחלק מהעליות שהיו בשוק פוספסו.

זאת במידה רבה כתגובת נגד להפסדים הניכרים של החברה בשוקי ההון ב-2008, כשהתיק של החברה היה ברמות סיכון גבוהות בהרבה מהנהוג דאז בענף הביטוח.

ללא קשר, אשתקד נקשר שמה של ד"ר מרידור בהיבט אחר בתחום ההשקעות, כשזמן קצר לאחר שנכנסה לתפקיד יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת תל אביב היא החליטה למכור את תיק ההשקעות של האוניברסיטה בצעד שבדיעבד גרם למוסד הפסד תיאורטי של רווח של מאות מיליוני שקלים.