עו"ד אורי קורב כינה את השופטים "חמורים" - ויזומן לבירור אצל לדור

לאחר שכינה את השופטים "חמורים שחושבים שהם יודעים הכל", סגן פרקליט מחוז ירושלים יזומן לשיחת הבהרה אצל פרקליט המדינה ■ קורב במכתב התנצלות ללדור: "כואב לי על העוול שגרמתי למערכת"

עו"ד אורי קורב, סגן פרקליט מחוז ירושלים שצוטט הבוקר (ו') כמכנה את השופטים "חמורים שאין להם מושג מה הם עומדים לשמוע", יוזמן לשיחת בירור אצל פרקליט המדינה, משה לדור - כך הנחה היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. אם יתברר כי הציטוטים נכונים, הנחה ויינשטיין, יש לשקול להסיק את המסקנות הנדרשות - כך דווח בגלי צה"ל.

קורב הביע מוקדם יותר חרטה על דבריו. במכתב ששיגר לפרקליט המדינה כתב קורב: "כואב לי על העוול שגרמו דבריי למערכת שאותה אני משרת זה 15 שנים, על הפגיעה בחבריי הפרקליטים ובך אישית, ובעיקר על הפגיעה במערכת השפיטה. אין לי ספק כי חטאתי בסגנון הדברים, ועל כך אני מבקש להביע את התנצלותי".

עם זאת, קורב הוסיף כי "הדברים הובנו שלא כשורה, ואינם משקפים את עמדתי כלפי מערכת המשפט".

לדור אמר כי יבחן את הציטוטים. "בהנחה שהדברים שפורסמו אכן נכונים, אני מסתייג נחרצות מן התכנים, שחלקם מסלפים לחלוטין את המציאות ומגנה אותם", אמר פרקליט המדינה. "לישראל מערכת שפיטה מעולה הזוכה לאמון הרב, וחובה על כולם ובמיוחד על משפטנים ופרקליטים להקפיד על שיח תרבותי ענייני ונקי שעה שהם עוסקים בנושאים משפטיים טעונים ורגישים".

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הודיע לנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, כי הפרקליטות לא תשלים עם פגיעה במערכת המשפט ובמיוחד בשופטי ישראל.

הציטוטים השערורייתים: "לפעמים שופט חושב שהוא יודע הכל, זה מגוחך"

הבוקר התפרסמו בעיתון "ידיעות אחרונות" ציטוטים של עו"ד קורב, המשמש כתובע במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מתוך הרצאות שנשא בפני תלמידים במכללת "שערי משפט". "בהכירי את המקצוע אני אומר לכם - לפעמים שופט מחליט החלטות לא ברורות, כי הוא חמור או כי הוא חושב שהוא יודע הכל", הסביר הפרקליט לתלמידים.

במקרה אחר נשמע קורב כאומר על השופטים שמולם הוא מרבה להופיע כי "שופטים הם משהו - תלוי את מי שואלים. בין אנשים למלאכים, זו הדרגה שלהם. אם אני הייתי צריך לתת להם דרגה, הייתי נותן להם דרגה של חמור".

קורב גם לא חסך ביקורת מנשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, על דעת המיעוט שכתבה בפסק הדין שדן בעסקת הטיעון שחתמה הפרקליטות עם נשיא המדינה לשעבר, משה קצב. "היא קראה את התיק?" שאל סגן פרקליט מחוז ירושלים, ומיהר לענות: "הכל ססמאות, זה מגוחך".

קורב התייחס גם לחקירות שערך למשה טלנסקי, עד במשפטו של אולמרט שמתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים. קורב סיפר על העדות המוקדמת שנערכה בקיץ האחרון וזה שקדם לו.