צפו בסרטון: משטרת ישראל השיקה יחידת "רולרבליידס"

על-פי משטרת מחוז תל אביב, יחידת ה"רולרבליידס" היא תולדה של יוזמה חדשה ליצירת שותפות עם מתנדבים הבאים מתוך הקהילה, שהם בעלי כישורים ייחודיים שניתן לרתום לפעילות לטובת הקהילה

האם משטרת ישראל מצאה את הדרך להילחם בפשע? משטרת מחוז תל-אביב הודיעה היום (א') על השקת יחידת הגלגיליות במשמר האזרחי לב תל-אביב.

על-פי המשטרה, יחידת ה"רולרבליידס" היא תולדה של יוזמה חדשה ליצירת שותפות עם מתנדבים הבאים מתוך הקהילה, שהם בעלי כישורים ייחודיים שניתן לרתום לפעילות לטובת הקהילה, העלאת רמת הביטחון האישי והוספת עיניים פקוחות וידיים נגישות במרחב האורבני בתחום האחריות של משטרת תל-אביב.

מודל זה פועל בערים גדולות בצרפת, בריטניה, גרמניה, שוודיה, שוויץ ואינדונזיה.

הפרוייקט משותף לקבוצת חובבי ההחלקה על "רולרבליידס" וקציני השיטור הקהילתי במשטרת תחנת לב תל-אביב - רב-פקד שמעון ביטון, ראש משרד קהילה ומשמר אזרחי; ופקד שמעון זינר, קצין המתנדבים והשיטור הקהילתי.

רולרבליידס / צלם: אתר נמשטרה

השותפות עם המתנדבים נוצרה בשילוב הצורך של משטרת תחנת לב תל-אביב להגברת הנוכחות והבולטות של כוחות משטרה ובמטרה לחזק את תחושת הביטחון של התושבים.

מתוך קבוצה של קרוב ל-300 מחליקי "רולרבליידס" נבחרו 30 מועמדים אשר הוכשרו בקורס יח"מ (יחידות מיוחדות במסגרת המשמר האזרחי) שלב א', והחלו לפעול במתמי"ד מחודש ינואר 2009 כמתנדבי יח"מ.

עם סיום שנת פעילות שגרתית, לאחר אימון שטח ייחודי ובעקבות אישור סופי של אגף קהילה ומשמר אזרחי במטה הארצי, יוצאת היחידה החדשה לשטח כפיילוט ארצי.

לדברי קציני האק"מ בתחנת לב תל-אביב, רפ"ק ביטון ופקד זינר, מתנדבים אלה מפגינים מקצועיות, נחישות, דבקות, אחריות אישית ויכולות אישיות יוצאות דופן. הקצינים צופים כי מספר המתנדבים ביחידה יגדל באופן משמעותי.

היחידה הופעלה לראשונה בערב הסילבסטר באזור טיילת תל-אביב ומתחם האופרה.