פורמט השעשועון הישראלי "אפגרייד" נמכר לטורקיה ולרומניה

הפורמט, שפותח בין היתר ע"י רודריגו גונזלס, נמכר כבר לכ-20 מדינות ■ עפ"י הפורמט, שאמור היה לעלות בערוץ 10, המנחה מגיע למשפחה בהפתעה ומציע לה "לשדרג" את אחד ממוצרי החשמל או הריהוט שבביתם

פורמט השעשועון הישראלי "אפגרייד" ממשיך להימכר בעולם, עוד לפני עלותו לשידור בארץ. חברת הפצת הפורמטים "ארמוזה פורמטס" מכרה את הפורמט גם לטורקיה ולרומניה.

בשתי המדינות כבר הוחלט להפיק את הפורמט, והוא יעלה לאוויר במסגרת שידוריהן המובילים בקרוב. מכירה זו מצטרפת לכ-20 מכירות אחרות של הפורמט ברחבי אירופה.

את הפורמט פיתחו הישראלים רודריגו גונזלס, סער ברודסקי וגילי גולן.

על-פי הפורמט, שאמור היה לעלות בערוץ 10, מנחה השעשועון מגיע למשפחה בהפתעה ומציע לבני המשפחה "לשדרג" את אחד ממוצרי החשמל או הריהוט שבביתם. אם יצליחו לענות על השאלות נכונה - ישודרג אותו מוצר לחדיש. אם לא - הם יאלצו למסור את הרהיט שברשותם.

ברומניה רכשה את התוכנית הרשת המסחרית "פרימה טי.וי", השייכת לענקית התקשורת פרוזיבנסאט 1. התוכנית הרומנית, שתמנה 20 פרקים, תעלה לשידור באביב ותופק על-ידי הרשת עצמה.

בטורקיה יעלה השעשועון ברשת "שואו טי.וי". שם אמורה התוכנית להפוך לתוכנית פריים-טיים מרכזית, שתכלול גם אולפן ושיתוף אינטראקטיבי עם הקהל בבית.

עד כה נמכרה התוכנית בין היתר לנורווגיה, שבדיה, הולנד, בלגיה, גרמניה, צרפת וליוון.

"באווירה הכלכלית, שעשועון כמו 'אפגרייד' יוצר עניין כי הוא עוסק באנשים שרוצים לשפר את חייהם", אומר אבי ארמוזה, מפיץ הפורמט.

גולן אמר ל"גלובס", כי "למרות שהפורמט לא שודר בארץ, בעולם מבינים את איכויותיו".