ייצוגית ראשונה נגד טויוטה: תביעה ב-151 מיליון שקל

התובעים מגדירים את התקלה שהתגלתה בדוושת התאוצה במספר דגמי טויוטה כאחת הפרשות החמורות ביותר בתחום הרכב ■ טוענים כי הטיפול מצד יוניון מוטורס במשבר שהתרחש היה שערורייתי לא פחות מהתקלה בדוושות

4 בעלי מכוניות טויוטה קורולה הגישו היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה ובקשה לאישורה כתביעה ייצוגית בהיקף של כ-151 מיליון שקל נגד יצרנית הרכב טויוטה מיפן ונגד חברת יוניון מוטורס, היבואנית הבלעדית של מכוניות מתוצרת טויוטה בישראל.

התובעים, המגדירים את התקלה שהתגלתה בדוושת התאוצה במספר דגמים מתוצרת טויוטה כאחת הפרשות החמורות ביותר שהתגלו בתחום הרכב, טוענים כי הטיפול מצד יוניון מוטורס במשבר שהתרחש היה שערורייתי לא פחות מהתקלה בדוושות הרכב.

לדברי התובעים, המיוצגים על-ידי עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראל, יוניון מוטורס לא טרחה להסביר ללקוחותיה את מהות הבעיה ואת הסיכונים שבשימוש במכונית.

"חוץ מהודעות מרגיעות סתמיות לא ניתן היה לזכות ולו להסבר מינימלי מהחברה בזמן אמת או בכלל, ובאתר החברה לא הופיע כל פירוט של התקלה החמורה או קבלת אחריות או התנצלות", טוענים התובעים.

לדברי התובעים, רכבי טויוטה של הנתבעים הם מוצר פגום לכל דבר בהתאם לחוק האחריות למוצרים פגומים, ובמקרה הנדון לא ננקטה רמת זהירות סבירה, בלשון המעטה.

לטענתם, המשיבות שיווקו לצרכנים רכבים הלוקים בתקלה העלולה לגרום לתוצאות קטלניות, ובמשך תקופה ארוכה נסעו התובעים ועמם 33 אלף איש ברכבים שאינם תקינים.

לטענת התובעים, לבעלי המכוניות הללו נגרמו נזקים לא ממוניים, המתבטאים בחרדה וחשש להשתמש במכוניותיהם, ובנוסף נזקים של ירידת ערך.

לדברי התובעים, בהתאם לנתונים באתר יד 2, הביקוש לרכבי טויוטה ירד ב-57% לאחר גילוי הפרשה, והמבקשים מעריכים את נזקם בגין ירידת ערך ב-5% משוויין של מכוניותיהם ואת הנזק הכולל לחברי הקבוצה בכ-151 מיליון שקל.

טרם נתקבלה תגובת הנתבעים.