הכשרת היישוב מנפיקה אג"ח: תגייס 100 מיליון שקל עם ביטחונות

S&P מעלות דירגה את האג"ח ב-BBB עם תחזית שלילית ■ בעוד 3 שבועות אמורה החברה-הבת מעריב לשלם 33 מיליון שקל למחזיקי האג"ח

שלושה שבועות לפני תשלום האג"ח הקרוב של חברת מעריב , דיווחה היום החברה האם, הכשרת היישוב שבשליטת יעקב ועופר נמרודי, על כוונתה לגייס 100 מיליון שקל באג"ח מגובות ביטחונות. בהודעת החברה נמסר, כי "תמורת ההנפקה תשמש למימון הפעילות השוטפת, וכן בהתאם להחלטות דירקטוריון החברה כפי שתהיינה מעת לעת, לרבות לצורך מיחזור הלוואות".

הכשרת היישוב פועלת בעיקר בתחומי הנדל"ן בארץ ובחו"ל, וכן בתחומי המלונאות, העיתונות ושילוט החוצות. את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה החברה עם ירידה של 15% בהכנסות ל-681 מיליון שקל, ועם תזרים מזומנים שלילי בגובה 49 מיליון שקל.

לחברה שורה של נכסים מניבים טובים בישראל, כמו קניון שבעת הכוכבים, בית קלקא ובית מעריב בת"א, ועוד. האג"ח של הכשרת היישוב, כמו גם של מעריב, נסחרות בסמוך לערך הפארי שלהן, וחלקן אפילו מעל - נתון המשקף אמון של השוק ביכולת החזר החוב של הקבוצה. הכנסות החברה מנדל"ן מניב צמחו בתשעת החודשים הראשונים של 2009 ב-10% ל-143 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשם לה רווח של כמעט 70 מיליון שקל.

S&P מעלות קבעה דירוג בינוני של BBB לאג"ח שתנפיק הכשרה, עם תחזית שלילית. כלכלני מעלות ציינו לטובה את השמירה על יחסי החוב בחברה, השיפור בהשכרת נכסיה ותזרים המזומנים.

מנגד, מודאגים ב- S&Pמעלות מהמתרחש במעריב. "אין למעריב מקור לפירעון תשלום האג"ח הקרוב, ועל כן היא תידרש להזרמה ממקורות חיצוניים, כולל היסמכות על הכשרת הישוב", אומרים בחברת הדירוג. "התחזית השלילית משקפת את חוסר הוודאות לגבי הצלחת תוכנית ההתייעלות במעריב, שטרם עברה לפסי רווחיות תפעולית וממשיכה לשרוף מזומנים".

תשעבד ההחזקות בסקייליין

כדי להשיג ריבית נמוכה בהנפקה, תשעבד הכשרת היישוב את מלוא החזקותיה (כ-30%) בחברת הנדל"ן סקייליין לטובת מחזיקי האג"ח. מדובר בחברה שנמצאת בשליטת קבוצת מישורים, ופעילה בעיקר בקנדה בתחומי נדל"ן מניב ומלונאות. נזכיר, כי לצד גיוס האג"ח הנוכחי, הצליחה הכשרת היישוב לגייס לאחרונה כ-200 מיליון שקל מקרנות המנוף אוריגו ובראשית.