הפרמיירליג שוקלת: שלב פלייאוף על הכרטיס הרביעי לצ'מפיונס ליג

על-פי ההצעה ישחקו הקבוצות שיסיימו במקומות 4-7 בשלב פלייאוף, שהמנצחת בו תקבל את הכרטיס הרביעי והאחרון שמוענק לנציגות האנגליות ■ המטרה: לשבור את ההגמוניה של 4 הגדולות ולהגביר את המתח בליגה

הפרמיירליג שוקלת להכניס שלב פלייאוף בתום העונה שבו ייאבקו קבוצות על הכרטיס הרביעי לצ'מפיונס ליג, כך מפרסם "הגרדיאן". על פי ההצעה שהועלתה בפגישה בין מנכ"ל הליגה ריצ'רד סקאדמור וראשי הקבוצות בפרמיירליג, הקבוצות שיסיימו את העונה במקומות 4-7 יתמודדו בשיטת פלייאוף שהמנצחת תקבל את הכרטיס הרביעי והאחרון שמעניקה אופ"א לנציגות האנגליות לליגות האלופות. הקבוצות שיסיימו את הליגה במקומות 1-3 יקבלו אוטומטית את הכרטיס.

באופן טבעי, ההצעה זכתה לתגובות חיוביות מהקבוצות הקטנות והבינוניות שמקבלות עוד סיכוי לשבור את ההגמוניה של ארבע הגדולות (מנצ'סטר יוניטד, צ'לסי, ארסנל וליברפול) על ההופעות בצ'מפיונס ליג. הפעם האחרונה בה הצליחה קבוצה להשתחל לארבע המקומות הראשונית היתה עונת 2004/05 כשאברטון סיימה במקום הרביעי (אבל גם אז קיבלה ליברפול שסיימה חמישית את הכרטיס למוקדמות, בזכות הזכייה שלה בתואר האירופי באותה שנה).

בפרמיירליג מציינים כי להצעה יתרונות נוספים: הגברת המתח גם לכיוון מרכז הטבלה, אפשרות לקבוצות לרשום עוד הכנסה כספית מאירוח משחקים, ובנוסף עוד שידורי טלוויזיה.

בליגה ההולנדית ניסו שיטת פלייאוף דומה במאבק על הכרטיס השני שמוענק לנציגות ההולנדיות, אבל העניין הופסק בתום עונת 2007/08 אחרי שאייאקס איבדה את הכרטיס לטוונטה.