מהיום: תעריף החשמל הוזל ב-10% הודות לגז הטבעי

מחירי החשמל הוזלו הלילה בחצות - ההוזלה המשמעותית ביותר בהיסטוריה של משק האנרגיה הישראלי, והסיבה לכך היא כניסת הגז הטבעי לשוק ■ תעריף החשמל למגזר הביתי ירד בכמעט 10%

תעריפי החשמל הוזלו היום בקרוב ל10%. מדובר בהוזלה המשמעותית ביותר בהיסטוריה של משק האנרגיה הישראלי. הסיבה: כניסת הגז הטבעי לשוק האנרגיה בישראל.

תעריף החשמל למגזר הביתי ירד בכמעט 10 אחוזים. לצרכן המסחרי הכולל חנויות ומשרדים ירד מחיר החשמל ב-16%, ולמגזר התעשייתי הכבד - בכ-10%. המשמעות למגזר הביתי: חיסכון של כ-40 שקלים בחודש בממוצע.

המחירים הוזלו בהתאם להחלטת רשות החשמל מתחילת החודש. הדרישה להוזיל את תעריפי החשמל נבעה מהעובדה שחברת החשמל מעבירה חלקים גדולים של ייצור חשמל מפחם לגז טבעי, שהוא זול יותר.

מחלוקת קשה על רקע ההוזלה

המהלך להוזלת תעריפי החשמל המהלך מתרחש על רקע מחלוקת קשה בין שר התשתיות עוזי לנדאו שקבע שיש לייקר את מחיר החשמל, לבין יושב ראש רשות החשמל אמנון שפירה, שהודיע על ההוזלה. במסגרת המחלוקת הקשה, דורש שר התשתיות לפטר את שפירה.

במקביל, הממונה על השכר באוצר סיכם אתמול עם ועד עובדי חברת החשמל על קיצוץ בחריגות בשווי עשרות מיליוני שקלים. על פי הסיכום, שכרם של עובדי החברה יופחת כדי שימשיכו לקבל משכורת 14. בנוסף, גימלאי החברה לא ייהנו מתוספת דרגה ושכרם יוצמד למדד ולא למשכורות העובדים. מדובר בהטבות שהעובדים קיבלו עד עכשיו מעבר למה שהובטח להם בהסכם הקיבוצי.