"התבורי'ס" של ערוץ 24 תוארך, תזכה לעונה שנייה ולסדרה-בת

הפכה לתוכנית המצליחה ביותר בתולדות הערוץ, לאחר שהצליחה להביא לעלייה של 233% ברייטינג של הרצועה ולפעילות ענפה בפייסבוק

חרף דעת המבקרים, "התבורי'ס" הפכה לתוכנית המצליחה ביותר בתולדות ערוץ 24. ל"גלובס" נודע כי לאור הצלחת התוכנית, הוחלט להאריכה כבר השבוע בחצי שעה נוספת, וכן להזמין עונה שנייה ולייצר סדרה-בת בכיכובו של אחד הבנים לבית משפחת תבורי, שתשודר בתום התוכנית.

את הצלחת התוכנית ניתן לייחס ל-3 פרמטרים - נתוני רייטינג גבוהים, הצלחה מסחרית ופעילות ערה ברשת החברתית.

מבחינת נתוני הצפייה - התוכנית זוכה לרייטינג של 2% מדי ערב ב-18:00 - עלייה של 233% ביחס לנתוני הרצועה (הנתון עמד עד כה על 0.6%). על-פי נתוני ערוץ 24, ב-3 מועדי השידור שלה מאז עלייתה לפני כחודש, נחשפו אליה 1.3 מיליון צופים.

בנוסף, התוכנית מכניסה כסף רב לערוץ מבית קשת ומימד. על-פי ההערכה, שיתופי-הפעולה המסחריים סביב התוכנית מגיעים למאות אלפי שקלים. בין היתר משקיעות בתוכנית חברת בזק, שמעבירה את התשתיות והסיבים מבית המשפחה בבית-דגן; שופרסל, שמשקיעה בפרס שבועי; וחברת שלושת האופים, שמעניקה חסות לתוכנית, כשבני הבית מקדמים את מוצרי החברה תוך אכילתם בשידור.

חלק ניכר מההצלחה של התוכנית בא לידי ביטוי בפעילות ברשת החברתית פייסבוק. חודש לאחר עליית התוכנית לאוויר, לעמוד התוכנית יש 35,520 מעריצים. על-פי נתונים פנימיים של הערוץ, כ-40% מהגולשים לעמוד הם בגילאים 13-17, כ-30% בגילאים 18-24, כ-15% בגילאים 25-34 ועוד 15% בני 35 עד למעלה מ-55.

לאור החלק העיקרי שממלאת פייסבוק בתוכנית, מדורבנים בני משפחת תבורי לאזכר את הרשת החברתית לעיתים תכופות בשידור ומקריאים תגובות ופוסטים מתוך העמוד. יש לציין כי כל עדכון סטטוס של "התבור'יס" גורר אחריו בממוצע 100 טוקבקים וכ-50 לייקים.

"פרמטר מאוד מובהק להצלחה של 'התבורי'ס', הוא מעורבות צופים", מנתח העורך הראשי של ערוץ 24, אורי סלעי, את מה שהוא רואה כסוד ההצלחה.

לדבריו, "יש בתוכנית משהו שעובד על מקום מאוד רגשי אצל אנשים. זו תוכנית מאוד משפחתית, ויש לזה חלק גדול בהצלחה. היא עוסקת בנושאים אוניברסליים הקשורים בפער בין-דורי. מעבר לזה, יש בתוכנית כוכבים בכל הגילאים, וכמעט כל צופה יכול למצוא מישהו להתחבר אליו".

לדברי סלעי, "יש מצד אחד את המעריצים של שימי תבורי והצד השני זה מדבר גם לבנות-נוער שמעריצות את בן-אל תבורי. זה מאפשר לכל אחד להזדהות עם מי שהוא רוצה".

לדבריו, "שימי הוא אייקון הערצה מאוד גדול. כל המימד הזה יוצר קהילה, ולכן פייסבוק הוא מימד כל-כך חזק בתוכנית. מה שמשותף למעריצים זה שיש להם הרבה רגשות. כשהבנו את זה, ידענו להפוך את התוכנית למאוד אינטראקטיבית. חלק מההצלחה של תוכנית זה היכולת לייצר הזדהות של המעריצים, לכן פייסבוק כל-כך קריטי".

55