עו"ד ילון הכט הושעה מהמקצוע ל-6 חודשים: לא שילם על ציוד

הכט - שהואשם כי סירב לשלם על מספר רכישות של תמונות וריהוט בשווי כולל של כ-13 אלף שקל - לא התייצב לדין המשמעתי, והישיבות נערכו לבסוף בהיעדרו ■ הורשע בהתנהגות שאינה הולמת את המקצוע

בית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין במחוז תל-אביב החליט להשעות את עו"ד ילון הכט ממקצוע עריכת הדין למשך 6 חודשים. זאת, בעקבות הרשעתו במעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין ובהתנהגות שאינה הולמת את המקצוע.

הכט הואשם בכך שסירב לשלם על מספר רכישות שביצע של תמונות וריהוט בשווי כולל של כ-13 אלף שקל. פניות של מנהל החנות להכט נענו, לטענת המנהל, בתשובה "אל תבלבל את המוח".

ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב, בראשות עו"ד אפרים נוה, החליטה להעביר את התלונה נגד עו"ד הכט לבירור בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין. אך מתברר כי כשם שעו"ד הכט סירב - לפי כתב הקבילה שהוגשה נגדו לבית הדין המשמעתי - לקבל את שיחות הטלפון של המתלונן שממנו נרכשה הסחורה, כך גם נמנע מלקבל את ההזמנות להתייצב לדין המשמעתי, ובסופו של דבר הישיבות נערכו בהיעדרו.

במקרה מסוים התקשר עו"ד הכט ביום הדיון למזכירות בית הדין המשמעתי וטען כי לא יוכל להתייצב לדיון, מאחר שהוא מצוי בדיון משפטי אחר המתקיים במקביל.

היעדר גירסה

"במקרה שלפנינו", קבעו שופטי בית הדין המשמעתי, "ניתנו לנאשם שתי הזדמנויות מול ועדת האתיקה של מחוז תל-אביב לשטוח את טענותיו הענייניות, אם ישנן, אך הוא נמנע מלנצל את ההזדמנויות שניתנו לו ולא מסר את גירסתו עד היום".

בשלב הטיעונים לעונש התברר כי להכט 4 הרשעות קודמות בעבירות משמעתיות בלשכה, ולכן הוחלט לגזור עליו, מלבד 6 חודשי השעיה, גם פיצוי למתלונן בסך 10,000 שקל והוצאות לטובת הלשכה בסך 8,000 שקל. (בד"מ 129/08).