ביהמ"ש ביטל את צו היציאה מהארץ שהוטל על ורדה בורשטיין

אשת העסקים הנחשבת לתושבת חוץ נקלעה לסכסוך עסקי עם רועי לוסטרניק לאחר שרכשה ממנו את אחזקותיו בחברת הנדל"ן אינטרקולוני

בית משפט השלום החליט היום (ג') לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ שהוטל על אשת העסקים ורדה בורשטיין בחודש שעבר. העיכוב הוטל על בורשטיין על-ידי רועי לוסטרניק בעקבות סכסוך עסקי בין השניים, במהלכו הגיש לוסטרניק בקשה לביצוע שטר בהוצאה לפועל.

בורשטיין, שיוצגה על-ידי עו"ד בועז שגב (בנו של יוסי שגב), נחשבת לתושבת חוץ. השופט יוחנן גבאי קבע כי "לא הובאו בפני ראיות מהימנות לכך שאי-מתן הצו יכביד על קיום ההליך או על ביצוע פסק הדין".

הפרשה החלה בנובמבר 2008, כשבורשטיין העמידה הלוואה בסך 11.5 מיליון שקל ללוסטרניק, אז אחד מבעלי השליטה בחברת הנדל"ן הציבורית אינטרקולוני, לצד משה גבריאל.

בעקבות סכסוך בין לוסטרניק ובורשטיין הוסכם ביניהם בנובמבר 2009 כי מניות לוסטרניק יועברו לידי בורשטיין תמורת 1.5 מיליון שקל נוספים וויתור על החזר ההלוואה. כיום מחזיקה בורשטיין ב-43% ממניות אינטרקולוני, וגבריאל, המכהן כמנכ"ל, מחזיק בשיעור דומה.

עם זאת, מצבה של חברת הנדל"ן הדרדר משנת 2008 ועד היום, והחברה הגיעה לאחרונה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, במסגרתו הם יקבלו 132 מיליון שקל תמורת 90% ממניות החברה, כך שבורשטיין נותרה עם אחוז מזערי בחברה.