EMI תציע למכירה את אולפני ההקלטות המיתולוגיים אבי רוד בלונדון

זאת כדי לצמצם את הגירעון אליו נקלעה החברה בשנים האחרונות בעקבות הירידה החדה במכירות דיסקים חוקיים ■ ההערכות בבריטניה הן כי הנהלת EMI תדרוש מחיר התחלתי בין 120 ל-140 מיליון ליש"ט עבור המבנה

היסטוריה בשוק המוזיקה בבריטניה: קונצרן EMI הענק מעמיד למכירה את אולפני ההקלטות המיתולוגיים אבי רוד בלונדון, שבהם הוקלטו בין השאר רוב האלבומים הקלאסיים של להקת הביטלס והאלבום "הצד האפל של הירח" של להקת פינק פלויד, לצד נכסי צאן ברזל נוספים.

אחד האלבומים המצליחים ביותר של הביטלס אף נקרא על-שם האולפן, "אבי רוד", ועל עטיפתו צולמו 4 המופלאים עוברים במעבר החצייה הסמוך למבנה. בעקבות הצילום הפך מעבר החצייה לאתר תיירות המושך אלפי מעריצים מכל העולם, ובאתר הרשמי של אולפני אבי רוד קיים לינק ישיר למצלמת האבטחה המתעדת אותו 24 שעות ביממה (www.abbeyroad.com/visit/).

על-פי הדיווח שפורסם בעיתון "פיננשל טיימס" החליטו מנהלי EMI למכור את האולפנים שבבעלותם בניסיון לצמצם את הגירעון הכלכלי הקשה שאליו נקלעה החברה בשנים האחרונות, בעקבות הירידה החדה במכירות דיסקים חוקיים.

מנהלי החברה מאמינים כי ערכו של המותג "אבי רוד" שווה אף יותר מהמבנה המפואר שבו שוכנים האולפנים סמוך לשכונת סיינט ג'ונס ווד במרכז לונדון, מה שיאפשר להם להשלים עסקה משתלמת ביותר, בהתחשב בעובדה שהמבנה נרכש במקור בשנת 1929 תמורת 100 אלף ליש"ט בלבד, והפך בהשקעה צנועה עוד יותר לאולפני ההקלטות הגדולים בעולם הממוקמים בתוך בית פרטי.

עם זאת, עדיין לא החלו מגעים רשמיים עם משקיעים המעוניינים לרכוש את האולפנים. לכן, למרות ההערכה כי אולפני אבי רוד ימשיכו לפעול, אין לפסול את האופציה שמשקיעים פרטיים יעדיפו לנצל את מיקומו האטרקטיבי של המבנה כנכס נדל"ן.

ההערכות בבריטניה הן כי הנהלת EMI תדרוש מחיר התחלתי של בין 120 ל-140 מיליון ליש"ט עבור המבנה, האולפנים, הציוד וכמובן המותג אבי רוד.

האם ימצא קונה שיצליח לעמוד בעלות התפעול השוטף של המקום- או שמעבר החצייה המפורסם יהפוך בקרוב לעוד אחד בין אלפים דומים ברחבי לונדון? ימים יגידו.