רשות השידור בחנה אפשרות להעלאת תעריף אגרת הרדיו

אגרת הרדיו עומדת על 116 שקל שמגולמים באגרת רישוי הרכב ■ ברשות הכחישו כי מתקיימת בדיקה בנושא

רשות השידור בחנה אפשרות של העלאת אגרת הרדיו. ל"גלובס" נודע כי את הבדיקה ביצעה עבור הרשות חברת תאסק שהגתה את הרפורמה בשידור הציבורי.

אגרת הרדיו עומדת כיום על סכום של 116 שקל, שמגולמים באגרת רישוי הרכב. לעומת זאת, אגרת הטלוויזיה עומד על כ-370 שקל ועל-פי חוק אמורה לרדת מדי שנה.

חברת תאסק ביצעה את הבדיקה במסגרת בדיקות שהיא עדיין מקיימת עבור רשות השידור על מנת לממן את הליך הרפורמה ברשות.

הנחת היסוד היא שבגלל האופן שבו אגרת הרדיו משולמת, היא יוצרת פחות אנטגוניזם בקרב הציבור ובעיקר ניגבת ביתר קלות. זאת בניגוד לאגרת הטלוויזיה אשר מגיעה ישירות לבתי החייבים ולעיתים תכופות אינה משולמת.

באחרונה עבר בכנסת החוק הקובע כי אגרת הטלוויזיה לא תרד בשנה הקרובה. לנוכח הקיצוצים ברשות השידור והורדת התוכניות המתוכננת אמר השבוע ח"כ אופיר אקוניס בוועדת הכלכלה של הכנסת, כי אולי יש מקום להוריד או אף לבטל את האגרה לנוכח אי-קבלת תמורה עבורה.

ברשות השידור הכחישו כי מתקיימת בדיקה שכזו.

מנכ"ל תאסק, אילן שחורי, אישר ל"גלובס" את דבר הבדיקה. לדבריו, חברת תאסק נמצאת היום בשלב הקפאה בעבודתה מול רשות השידור, עד לכניסתו של אמנון דיק לתפקיד היו"ר.

"אני חושב שהתוכנית לרפורמה שהציעה תאסק היא כמעט קונצנזוס כיום", אמר שחורי לנוכח הביקורות על עבודת החברה, "פרט לכמה סייגים שיש לגורמים שונים וככל שנתקדם נתמודד גם איתן. אולם אין ספק כי העבודה שלנו היא הבסיס לרפורמה".

יו"ר רשות השידור הקודם, משה גביש, אמר אתמול (ג') בראיון לרדיו האזורי "גלי ישראל" כי מרגע כניסתו של דיק לתפקיד יש לתת לו "עד 3 חודשים לראות אם הוא יכול לנהל את הרפורמה".

לדבריו, אם דיק לא יצליח במשימה - יש לקדם את התוכנית שהציע גביש עם פרישתו להפריד את הרדיו מהטלוויזיה ולהפוך את ערוץ 1 לגוף מפיק ולא משדר.