אקווה אגרו רכשה את חממת כינרות מידי קבוצת שטרן הקנדית

אקווה אגרו היא זרוע השקעות ההון סיכון במים של גאון אחזקות ■ העסקה נעשתה ככל הנראה בהחלפת מניות ■ עפ"י חוקי התמ"ת, אקווה אגרו מחויבת להזרים לחממה לפחות 3 מיליון דולר על פני 3 שנים

עסקה חלופית בשוק החממות הטכנולוגיות בישראל - קרן אקווה אגרו, מקבוצת גאון אחזקות, רוכשת את חממת המים כינרות מידי קבוצת רונלד שטרן הקנדית, שלמעשה "עולה למעלה" לאקווה אגרו. המשמעות היא שקבוצת שטרן משקיעה כעת באקווה אגרו ודרכה תוכל להשקיע בחברות בשלות יותר, כפי שהיא רגילה לעשות, ואקווה אגרו תחזיק בכינרות.

העסקה נעשתה ככל הנראה באמצעות החלפת מניות בין אקווה אגרו לקבוצת שטרן, כשעפ"י חוקי התמ"ת, אקווה אגרו מחויבת להזרים לכינרות לפחות 3 מיליון דולר למשך שלוש שנים.

קבוצת שטרן הפעילה את החממה כחממה מופרטת בשלוש השנים הראשונות שלה, שהיו לא קלות, אך החממה הצליחה לבסס עצמה עם פורטפוליו של 10 חברות וחברה נוספת לקראת הפעלה. כמו כן, היא חתמה על שותפות אסטרטגית עם חברת מקורות, ובארה"ב עם מועצת המים של מילווקי, ועם עיריית לוס אנג'לס.

קרן הקלינטק אקווה אגרו, מנוהלת ע"י הלל מילוא וניר בלזר. לדברי מילוא, הפיכת כנרות לחברת פורטפוליו בקרן, תאפשר לקרן לייצר צבר עסקאות ייחודי ומומחיות בתחום עבורה ועבור שותפיה. בנוסף, לחברות הפורטפוליו של חממת כינרות תהיה גישה ישירה להון-סיכון כשהן יעברו משלב החממה לשלב בוגר יותר, ואז גם למעשה תחזור קבוצת שטרן להשקיע בהן ותשמר את פעילותה בישראל.

שי פרמינגר, מנכ"ל גאון אחזקות ויו"ר גאון אגרו, אמר כי: "גאון אחזקות הינה אחד מהשחקנים שחרטו על דגלם ביצוע השקעות בתחום תעשיית המים והקלינטק לפני כעשור, וזאת באמצעות גאון אגרו שבשליטתה. רכישת כנרות הופכת את אקווה אגרו המוחזקת על ידינו לשחקן המוביל בישראל בתחום ההשקעות בטכנולוגיות המים והקלינטק".