בכירה ברשות המסים: לא קודמתי כי נחקרתי בפרשת המינויים

אורנה בכר, סגנית פקיד שומה ת"א 1 - שנחשדה בזמנו בפרשת רשות המסים, אך לא הוגש נגדה כתב אישום - הודיעה על התפטרותה מהתפקיד עקב אי-קבלת דרגה על רקע חקירת המשטרה נגדה

אורנה בכר, סגנית פקיד שומה תל-אביב 1 - שנחשדה בזמנו בפרשת רשות המסים, אך לא הוגש נגדה כתב אישום - הודיעה על התפטרותה מהתפקיד, עקב אי-קבלת דרגה על רקע חקירת המשטרה נגדה. כך נודע ל"גלובס".

בכר, שיוצגה בהליך הפלילי בידי עו"ד זרי חזן, הושעתה בתחילה מעבודתה על רקע החקירה. לאחר מכן הושבה לעבודה, אך בתפקיד חלופי. כעבור 8 חודשים הושבה לתפקידה המקורי כסגנית פקידת שומה תל-אביב 1, באישור נציבות שירות המדינה. למרות זאת, לא קיבלה עדיין הודעה מהפרקליטות על סגירת התיק נגדה, וכן היא משמשת עדת תביעה בפרשה.

משרד פקיד שומה תל-אביב 1 הוא אחד המשרדים החשובים ברשות המסים. המשרד מטפל ברואי חשבון ובנאמנויות.

בכר היא סגנית פקיד שומה מוערכת, ולדברי גורמים במערכת, אלמלא הפרשה היתה ראויה להתקדם לתפקיד פקידת שומה. היא נחשבת לרואת חשבון מבריקה, בעלת מקצוע ומרצה מוערכת בקורסי מפקחים ברשות.

במכתב ההתפטרות של בכר למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, היא מציינת כי חרף העובדה שהתקדמה בתפקידה ושימשה כסגנית פקיד שומה, היא נותרה עם הדרגה שהיתה לה בטרם מינויה לתפקיד. זאת, למרות שתיפקדה לשביעות-רצון מנהליה ותוך כדי השקעת מיטב מרצה.

לטענתה, בבקשה לקבל את הדרגה נמסר לה כי הדבר לא ניתן, מאחר שליד שמה "קיים סימול של כוכבית" המעיד כי היא מנועה מקידום.

לדבריה, ככל שהטענה היא כי עדיין לא הסתיימה נגדה חקירת המשטרה - ניתן היה לעשות שימוש בסעיף המאפשר להעניק דרגה גם במקרים בהם מתנהלת חקירה או דיון משמעתי, וזאת כאשר חלף זמן רב מאז תחילת החקירה. במקרה האמור חלפו 3 שנים.

בכר טוענת כי מעולם לא עלתה השאלה אם היא ראויה לשמש בתפקיד ולקבל החלטות הרות-גורל ובסכומי מס משמעותיים. בכר מציינת כי בנסיבות אלה יש לראות בהתפטרותה משום פיטורים. בא-כוחה חזן מסר כי בשלב זה הם אינם רוצים למסור תגובה.