מנכ"ל CA: "יש בישראל מאות חברות שמפתחות דברים שאנו צריכים"

וויליאם מק'קראקן לא מפחד מהמתחרים, אף שהם מקדימים את החברה, ומסביר למה איש IBM לשעבר הוא הבחירה הטובה עבור חברת התוכנה

אם ניתן ללמוד משהו מביקור של מנהלים בכירים על סדר העדיפויות בחברות לגבי השלוחות הגיאוגרפיות שלהן, מצבה של ישראל בחברת התוכנה CA הוא מוצלח במיוחד. השנה האחרונה הייתה עמוסה בביקורים של הנהלת CA העולמית. הרשימה כוללת את סגן יו"ר החברה ראסל ארץ', מנהל האסטרטגיה והפיתוח העסקי ג'ייקוב לם, הנשיא מייקל כריסטנסון, והיום (ד') נחת בישראל לביקור גם המנכ"ל החדש, ויליאם מק'קראקן, שמונה לתפקיד לפני שבועיים בלבד.

הבחירה במק'קראקן לא הייתה טריוויאלית. ההיסטוריה שלו כוללת רקע טכנולוגי רב, בעיקר בצד החומרה ב-IBM, אך הוא מעולם לא ביצע תפקיד בעל אחריות כזו בחברת תוכנה. הוא מונה ליו"ר CA ב-2005 במקום סנג'י קומר, שנדון למאסר ממושך בעקבות ניפוח שורת ההכנסות של החברה ב-2.2 מיליארד דולר בין השנים 1998-2000.

אנליסטים בקרדיט סוויס הופתעו מהמינוי, אך אמרו כי "אנו רואים את פתרון הנושא באופן חיובי". מסתבר, כי גם מק'קראקן עצמו הופתע, לפחות על-פי דבריו. "בחודשים האחרונים תפקדתי כיו"ר ביצועי, וראיתי את האנשים בחברה באופן שונה מאשר בעבר", הוא מספר, "החודשים שביליתי בתפקיד הזה שכנעו אותי ואת הדירקטוריון לקחת את תפקיד המנכ"ל".

תהליך הבחירה במנכ"ל החדש נמשך חמישה חודשים, מה שמעיד אולי על הדרמה שהתרחשה מאחורי הקלעים. לדברי מק'קראקן, "שוכחים שזו הפונקציה החשובה ביותר בחברה. גילינו שכדי להכיר את המועמד טוב צריך 8-9 שעות של פגישות איתו. זה אכן לקח יותר זמן ממה שתכננו, אבל במסקנות לעתיד, זה משך הזמן שצריך לקחת בשביל כזה תפקיד".

אסטרטגיית רכישות

חברת CA, חברת התוכנה החמישית בעולם, נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 11.5 מיליארד דולר, ופועלת בתחום ניהול תשתיות המחשוב. החברה דיווחה על מינוי מק'קראקן במסגרת דיווח על התוצאות לרבעון הרביעי של 2009. מק'קראקן היה רוצה להאמין כי התוצאות הללו יסמלו את כהונתו: החברה עקפה את התחזיות בשורת ההכנסות והרווח הנקי, ואלו הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר ו-257 מיליון דולר בהתאמה.

CA מנסה לכוון את האסטרטגיה שלה לכיוון מחשוב הענן והווירטואליזציה, כלומר, תשתיות של חוות שרתים מרוחקות שיספקו שירותי מחשוב מרחוק. הנשיא כריסטנסון הודה כי החברה איחרה להיכנס לשוק ענני המחשוב, יחסית למתחרות כמו HP ו-BMC, והמחיר יהיה גל רכישות. מק'קראקן אמר לפני שבועיים כי CA מתכננת להשקיע כ-300 מיליון דולר בשנה ברכישות, לחיזוק הפורטפוליו שלה.

"הרכישות הן חלק משמעותי מהאסטרטגיה שלנו. אנו עומדים להוציא כמיליארד דולר בשנה על פיתוחים טכנולוגיים בחברה ורכישות חיצוניות", אומר מק'קראקן. לדבריו, "חלק מרכזי ממה שאנחנו רוצים לעשות זה להגיע לשוק ראשונים. החברות שרכשנו סיפקו לנו יכולות טכנולוגיות, ואנחנו מתכוונים להמשיך בזה". התחרות לא מפחידה אותו: "תהיה תחרות, אבל יהיו לנו יכולות לספק צרכים ולנהל תשתיות ווירטואליזציה בענן המחשוב, ואנחנו מתכוונים להיות שם ראשונים".

במובן זה, מק'קראקן הוא אולי האדם הנכון במקום הנכון, דווקא בגלל היותו איש חומרה ויוצא IBM. את הקריירה שלו הוא התחיל ב-1967 כמהנדס מערכות ב-IBM, מה שכלל עבודה עם מערכת המיינפריים. CA הייתה ונשארה קודם כל חברה שמספקת יכולות ניהול לתשתיות המיינפריים של IBM, תחום שאחראי על כמחצית מהכנסותיה השנתיות. מחשוב הענן, מצידו דומה באופן פונקציונלי למערכת מיינפריים, כלומר - מערכת מחשוב עתירת כוח שמספקת יכולות עיבוד וזיכרון ממקור אחד למשתמשים מרוחקים.

נכנסים לעולם ענן המחשוב

לדברי מק'קראקן, CA מתכוונת להיות ספקית יכולת הניהול והאבטחה של תשתיות ענן המחשוב. "אנחנו ניקח את היתרון והיכולות שיש לנו כבר כמה עשרות שנים בתחום המיינפרים לעולם הענן. אנחנו יודעים איך לבצע את זה", הוא אומר. בין השאר מתכוון מק'קראקן להשקיע גם בתחום המיינפריים המסורתי. לדבריו, "נבצע בתחומים האלו השקעות ומהפכות בתחום הזה".

הביקור בישראל נקבע לפני שלושה חודשים, כאשר מק'קראקן טרם קיבל את המינוי ותכנן להגיע כדי לדבר עם הלקוחות והעובדים. "יש כאן מאות חברות שמפתחות דברים שאנחנו צריכים, והן מספקות לנו את היכולות כדי להתקדם בתחום הענן", הוא אומר.

CA רכשה בעשור האחרון עשר חברות ישראליות, כאשר האחרונה הייתה אובליקור, אותה רכשה לפני כחודש תמורת כ-20 מיליון דולר. את המרכז בישראל מנהל שי און, ומועסקים בו כ-200 עובדים.