משטחי הטענה אלחוטיים לסלולר של PowerMat - בדרך לארץ

בשנה האחרונה מכרה החברה 750 אלף יחידות בארה"ב, והצפי הוא להגיע למכירות של 5 מיליון יחידות בכ-30 אלף חנויות עד סוף 2010

אחד הביתנים היותר פופולאריים בכנס הסלולר העולמי שנערך השבוע בברצלונה היה של חברה ישראלית קטנה בשם PowerMat, שהולכת וצוברת תאוצה בעולם. החברה מייצרת מכשיר הטענה אלחוטי, בעיקר לאייפון, וכבר רושמת מספרים יפים. בשנה האחרונה מכרה החברה 750 אלף יחידות בארה"ב והצפי הוא להגיע למכירות של 5 מיליון יחידות בכ-30 אלף חנויות עד סוף 2010.

גם מפעילת הסלולר האמריקנית ספרינט החליטה לאחרונה למכור את המוצר, אך באופן תמוה דווקא בישראל עדיין לא ניתן להשיגו. אבל מנכ"ל PowerMat ישראל, רן פוליאקין, מרגיע. לדבריו, חלק ממפעילות הסלולר הישראליות וכמה מרשתות השיווק בארץ יחלו בקרוב מאוד לשווק את המוצר הפופולרי.

המוצר של PowerMat הוא משטח טעינה, שמאפשר כיום הטענה אלחוטית של אייפון ונגני אייפוד של אפל ואת מכשירי הבלקברי של RIM. בקרוב יתרחב המוצר ויאפשר הטענה של רוב הטלפונים של היצרניות הגדולות בשוק.

פוליאקין לא מסכים לחשוף כמה כסף הושקע בחברה אך מציין כי מדובר בכמה עשרות מיליוני דולרים, שהושקעו על-ידו ועל-ידי שלושה גופים אמריקנים.

פוליאקין מספר כי המכירות של החברה בארה"ב ובקנדה הולכות מצוין ולאחרונה המוצר הושק גם במקסיקו ובהונג קונג. "יש לנו את הטכנולוגיה הכי טובה בעולם", הוא אומר. אז מדוע לא בישראל? "אין היסטוריה של השקת מוצר צרכני בשוק בישראל, אולי פרט למודו".

לדבריו, השנה צפויות יצרניות טלפונים להכריז על PowerMat כפתרון שלהן, אך "אני לא אומר מי הגופים האלה, כי אני רוצה לעשות הכרזה רק כשהמוצר יהיה זמין, בדיוק כמו שאפל עושה".

ומה בעתיד? החברה מתכננת להיכנס גם לעולם הרהיטים. "יש לנו שותפות עם טקניון גלובל, הבעלים של רהיטי צרעה, וגם שותפויות אחרות בעולם. המצאנו כבר משרד ללא חוטים ובעוד ארבעה חודשים נשיק קו מוצרים למשרד בעולם, שכולל את כל המוצרים שלנו וגם מנורות". לדבריו, "לפי החזון שלנו, לא יהיו יותר שקעים. המשטחים שלנו יתנו לך חשמל חכם".

הכותב הוא אורח חברת סמסונג בכנס הסלולר