חשיפה: קרן גידור זרה החלה לרכוש החזקות במגזר הדשנים

הקרן הרוכשת היא אחת הקרנות, ש"גלובס" חשף כי הן משקיעות 100 מיליון דולר ביום במניות ת"א ■ פעיל מרכזי בשוק אמר כי "הידיעה הנוכחית צפויה לתת רוח גבית לכי"ל, שגם כך הייתה מדוכאת לאחרונה"

שבוע לאחר חשיפת "גלובס", לפיה שתיים מקרנות הגידור הבינוניות הגדולות בעולם מבחינת שווי הנכסים רוכשות מדי יום כ-100 מיליון דולר במניות ובאג"ח תל אביב כל אחת, חושף היום (ה') "גלובס" כי אחת מהקרנות, הקרן האמריקנית, החליטה אמש, בדיוני השקעה פנימיים, להתמקד במגזר הדשנים והפוספטים העולמי.

למעשה, כך נאמר בשיחה עם נציג בכיר המייעץ לקרן, הקרן אחראית בימי המסחר האחרונים לכעשירית ממחזורי המסחר בניו יורק במניות פוטאש, בעל העניין השנייה בגודלה בכי"ל, ומוזאיק כך שההחלטה, שקיבלה גושפנקא רשמית כאמור, כבר יצאה לדרך.

ולנקודה המעניינת את המשקיעים הישראליים: הקרן עתידה להסיט חלק נכבד יותר מהכספים שהיא משקיעה בישראל למניות כי"ל - קנייה אשר משתלבת עם האסטרטגיה בה היא נוקטת.

בשיחה שקיימנו בליל אמש עם נציג בכיר בגולדמן זאקס, המייעץ לקרן, נאמרו הדברים הבאים: "אכן הוחלט על הסטת כספים לשוק הדשנים, בו מאמינה הקרן כי קיים אפסייד משמעותי לאור פגעי מזג האוויר וגידול באוכלוסיית העולם. הפוזיציות המדוברות נלקחות לטווח ארוך אך הקרן מאמינה כי את השפעותיהן החיוביות היא תראה כבר בטווח המיידי".

משיחה שערכנו הבוקר עם פעיל מרכזי בשוק עולים הדברים הבאים: "הידיעה הנוכחית צפויה לתת רוח גבית לכי"ל, שגם כך הייתה מדוכאת לאחרונה, בין היתר בשל שיקולי שחקני המעו"ף. ניתן לראות היטב את הפער שנפתח בשבועות האחרונים בין מחירה של מניית כי"ל למחיריהן של יצרניות הדשנים בוול סטריט - פער זה בדרך כלל נסגר בסופו של דבר".

קרדיט סוויס מעלה מחיר יעד לכי"ל

ובתוך כך, מסקירה של קרדיט סוויס שהגיעה לידי "גלובס" עולה כי כלכלני הבנק מעלים את מחיר היעד של מניית כי"ל ל-51 שקל, אפסייד של מעל 5% למחיר הסגירה של כי"ל אתמול בבורסת תל אביב, בציינם כי העדכון בא על רקע התחזית החדשה למחירי הדשנים.

בקרדיט סוויס מצפים כי באפריל השנה יחתמו חוזי אשלג חדשים מול הודו במחירים הגבוהים בלפחות 15-20 דולר מהחוזים שנחתמו לאחרונה מול סין, במחירי ממוצע הנעים בין 350-385 דולר. כלכלני הבנק מעריכים כי הצורך של החוואים לחדש את המלאים צפוי להניע התאוששות איתנה מבחינת כמויות הדשנים.