ג'קי בן-זקן ישקיע 2-3 מיליון דולר בבריינסטורם בשליטת לייבוביץ'

השניים שותפים גם בחברת חיפוש הנפט ■ בריינסטורם סל מפתחת טיפולים במחלות של ניוון עצבי באמצעות תאי גזע

ג'קי בן זקן צפוי להשקיע 2-3 מיליון דולר בחברת בריינסטורם סל שבשליטת חיים לייבוביץ'. השניים הודיעו לפני כמה ימים על שותפות בבקשה לקבל רישיון לחיפושי נפט באזור "מד אשדוד". על הרקע הזה בוצעה כנראה גם ההשקעה הנוכחית.

לייביוביץ' מתמחה בתחום חיפושי הנפט, כרייתה יהלומים והמשאבים הטבעיים. בריינסטורם, הנסחרת ברשימה שמעבר לדלפק בנאסד"ק, היא פעילות הביומד הראשונה שלו. את השליטה בה רכש ב-2007 והשקיע בה עד היום 5 מיליון דולר במספר סבבים. לבן זקן אין ככל הידוע פעילות בתחום הביומד.

לאחרונה התעניין בהשקעה בחברה מכר נוסף של לייבוביץ' מתעשיית הנפט - שגם איש העסקים ההודי סאסטרי קארה, יו"ר ואחד מבעלי המניות הגדולים בחברת הנפט Hardy Oil.

בריינסטורם סל מפתחת טיפולים במחלות של ניוון עצבי באמצעות תאי גזע. לחברה מוצר שעומד להיכנס לניסויי יעילות בטיפול בניוון שרירים (ALS). הסכום שאמור בן זקן להשקיע, צפוי להספיק לסיום ניסוי זה.

בריינסטורם פיתחה טיפול המשתמש בתאי גזע ממח העצם של החולה, כדי לגדל מהם תאים מסוגים שונים,שיחליפו את אלה שאיבד בשל מחלתו. החברה תיכנס ישירות לניסויים בבני אדם במחלת ה-ALS, אף שהניסויים שערכה בעכברים לא היו חד משמעיים, וזאת משום שהמודל העכברי ב-ALS ידוע כלא מוצלח במיוחד לניבוי תגובת בני אדם למחלה. כיום אין תרופה למחלת ה-ALS, ותוחלת החיים של החולים נעה בין 2-5 שנים, במסגרתם מאבדים החולים בהדרגה את השליה על כל שריריהם.

בהמשך, עשוי המוצר של בריינסטום סל להתאים לטיפול גם הבמחלת הפרקינסון.

בריינסטורם נסחרת לפי שווי של 26.6 מיליון דולר. החברה פרסמה הודעה על כוונותיה לגייס 1.5 מיליון דולר בהנפקה פרטית (אך לא דיווחה על שמות המשקיעים).