מניית גבעות - הנמכרת ביותר בתיקי ההשקעות בגלובס

כלל ביוטכנולוגיה - בראש רשימת המניות הנרכשות ביותר, קבוצת דלק במקום השני ■ סקירה שבועית של המגמות והשינויים בקרב עשרות אלפי תיקי ההשקעות הוירטואלים ב"גלובס"

בשבוע שעבר דיווחנו כי מנהלי תיקי ההשקעות הוירטואלים באתר גלובס נמנעו מקנייה של מניות חיפוש הנפט הנסחרות בבורסה, ולמעשה אף לא אחת ממניות אלו הצליחה להתברג לרשימת המניות הנרכשות ביותר בקרב מנהלי התיקים.

וראו זה פלא, בסיכום השבוע הנוכחי, נמצאת הפעם גבעות כמניה הנמכרת ביותר בתיקי ההשקעות, האם הסתיים הסיבוב בגבעות? שאלות שכאלו ואחרות ממשיכות לעניין את המשקיעים, ובפרט את אלו החברים בפורום מניית גבעות של גלובס, שם מסרבת הלהבה לדעוך.

מנהלי התיקים העדיפו השבוע לתת כבוד דווקא לענף הביומד זאת כאשר בראש רשימת המניות הנרכשות ביותר ניצבת כלל תעשיות ביוטכנולוגיה . אך עם זאת נראה כי התקווה מגילוי הנפט והגז עדיין חיה ובועטת שכן את המקום השני תופסת מניית קבוצת דלק , מי שעשויה להפוך, במידה ותצא לפועל רכישת דליה אנרגיות, ליצרנית החשמל הגדולה בארץ. את שלושת המקומות הנוספים ברשימה מאיישות בהתאמה טבע , סמייל תקשורת012 ודלק רכב .

נחזור לרשימת המניות הנמכרות ביותר, במקום השני עומדת מניית סמייל תקשורת012 אשר לא מכבר חתמה על הסכמי מימון עם גופים פיננסיים מקומיים וזרים למימון רכישת בזק. למרות המיקום הגבוה ברשימת המניות הנמכרות, נציין כי נראה שמנהלי התיקים חלוקים לגבי הפוטנציאל הגלום במניה זו, זאת לאור מיקומה הרביעי ברשימת המניות הנרכשות ביותר.

נציגה נוספת למניות חיפוש הגז והנפט נמצאת במקום השלישי - כהן פיתוח אשר עוסקת בענף הנפט והגז בהיותה שותפה בחיפושי נפט על ידי אבנר . למקום הרביעי הגיעה טבע ונראה שגם פה חלוקים מנהלי התיקיים לגבי מיצוי העליות במניה זאת לאחר שהעפילה לשיא של 59 דולר במסחר בארה"ב. נזכיר כי טבע מאיישת את המקום השלישי ברשימת המניות הנרכשות ביותר. את החמישיה הפותחת של המניות הנמכרות ביותר נועלת שופרסל , זאת לאחר שריכזה השבוע עניין בעקבות שיפור הצעת הרכש של דסק"ש למניות החברה ל-23.5 שקל למניה.

[לטבלת הדירוגים המלאה]

חשוב לציין כי טבלאות דירוגי המניות של "גלובס" מתבססות על פעולות קנייה ומכירה של עשרות אלפי מנהלי תיקים וירטואלים באתר, ובשל כך אין לראות בהן כל המלצה שהיא, אלא מטרתן היא אחת - לשקף את הפעילות הפיננסית הוירטואלית שמאפשרת פלטפורמה זו ב"גלובס".

[לפתיחת תיק השקעות]