אניבום חתמה חוזה עם הגירסה האמריקנית של "רחוב סומסום"

זאת במאות אלפי דולרים ■ אניבום בבעלות אורי שנער הפכה לסטודיו וירטואלי שמחבר בין לקוחות ואנימוטורים, והפסיקה לפתח תוכן מקורי ■ שנער: "גם בעולם וירטואלי עושים עסקים כשמסתכלים בלבן של העיניים"

צעדיו הראשונים בעולם הטלוויזיה של אורי שנער, לשעבר נשיא קשת, היו ב"רחוב סומסום". את הסטאז' שלו הוא עשה לפני 30 שנה בהפקת הילדים המפורסמת בעולם בארצות-הברית. "המפיק הראשי של 'רחוב סומסום' אחראי במידה מסוימת לזה שאני בטלוויזיה", הוא אומר, "יש לי לזה פינה חמה בלב".

עכשיו שנער סוגר מעגל. החברה שבבעלותו, אניבום, חתמה על עסקה עם "ססמי סטריט", שחגגה השנה 40, במסגרתה תחפש ענקית הילדים האמריקנית אנימטורים שישלבו יצירות בתוכניותיה.

זו הפעם הראשונה בתולדות "רחוב סומסום" שההפקה משלבת ידיים עם גוף חיצוני. "זה מאוד מרגש אותי", אומר שנער בשיחה עם "גלובס", "זו גאווה גדולה והבעת אמון במודל".

"עבור עם ישראל יש רק ערוץ 2"

הסטארט-אפ של שנער כבר אינו מעסיק אנימטורים שמפתחים תוכן מקורי. כיום אניבום היא סטודיו וירטואלי, שמחבר בין לקוחות ובין חברי קהילת האנימטורים שמחוברת לאתר.

"בקשת, למשל", מסביר שנער, "אתה נותן לחברה חיצונית לייצר עבורך הפקה או שיוצרים פונים אלייך, ואתה בוחר, נותן מענק פיתוח, פיילוט וסדרה. כאן אנחנו עושים את אותו הדבר רק בלי להחזיק סטודיו. היום אין שום סיבה להחזיק סטודיו כשאתה יכול להביא את האנשים הכי מוכשרים באמצעות האינטרנט".

באחרונה נחשף ב"גלובס" כי שנער - שעזב את קשת בטריקת דלת מהדהדת - יתחיל לייעץ דווקא לזכיינית ערוץ 2 רשת. כשהוא נשאל האם לדעתו רשת תצליח להיות הזכיינית הבכירה, הוא מתקשה לתת תשובה ישירה.

"יותר מ-4 שנים לא הייתי מעורב ואפילו לא עקבתי. אני עכשיו בשלב ראשוני בכל הקשור לייעוץ לרשת, וקשה לי לתת תגובות אינטליגנטיות. בגדול, עבור הצופה יש ערוץ 2. אף אחד לא יודע ש'רוקדים עם כוכבים' זה רשת ו'מסודרים' זה קשת. עבור עם ישראל יש מותג אחד - ערוץ 2 - שלא טיפלו בו, אבל הוא הכי חזק שקיים בעולם הטלוויזיה, וזה חלק גדול מהכוח שיש לגורמי השידור בו".

הייעוץ ששנער ייתן לזכיינית הוא מינורי ביותר ויתבסס בעיקר על שיחות טלפון חד-שבועיות. "אני יושב בניו-יורק. כמה ייעוץ אני יכול לתת כשאני מעבר לים?", הוא אומר, "זה מאוד קטן ומאוד מצומצם ולא כולי בזה. רובי המכריע ממוקד בחברה שלי, ואני לא נמצא בארץ, זה רק נרקם".

פוטנציאל כלכלי

על-פי ההערכות, שווייה של העסקה שנחתמה מול "רחוב סומסום" הוא מאות אלפי דולרים. "ההסכם נותן לנו ול'רחוב סומסום' זכות סירוב ראשונית לכל יוצר שבא במסגרת המיזם. רק הפרסים לזוכים בתחרות הם בגובה 50 אלף דולר, כך שאפשר להניח שהעסקה גדולה מזה. זה רק התחלת העסקה. ההמשך הוא בפוטנציאל הכלכלי שהם יכולים לייצר מזה שאתה שם ידך על דבר שאין לך סיכוי להגיע אליו בלי אניבום".

* מה מקבל מכם האנימטור?

"הוא מקבל הזדמנות לכסף או לעבודה עם גופים כמו פוקס ,שעשינו איתם תחרות דומה ועכשיו חתמו על עסקאות פיתוח עם 5 מהזוכים. הוא מקבל את היכולת לקבל קרדיט, ולמעשה גם את כל מה שרשת חברתית מקצועית נותנת".

שנער מחלק בימים אלה את חייו בין ניו-יורק, לוס-אנג'לס ותל-אביב. "זה מתוכנן לשנה וחצי", הוא מסביר, "גם בעולם הווירטואלי עושים עסקים כשמסתכלים בלבן שבעיניים. אתה צריך לבוא במגע עם כל הגורמים המקצועיים, אין הרבה סטארט-אפים שמצליחים לעבוד עם גופים כל-כך מובילים. המטרה היא לתת דחיפה לפיתוח העסקי, וזה מחייב שהות בארצות-הברית".

כיום אניבום מעסיקה רק 24 עובדים. לדברי שנער, הדרך החלה בהתמקדות לצעירים, "בעקבות שוק שנוצר לאחר 'סאות'פארק', ומכיוון ששוק הילדים היה צפוף, תחילת הדרך היתה לפלח בין בני נוער למבוגרים. היום הכניסה הספציפית לעולם הילדים היא הכי טובה".