פרשת ג'אמפ: העליון דחה את בקשת הערעור של המשביר לצרכן

משמעות ההחלטה היא שבית המשפט חייב את בעלי המשביר רמי שביט לרכוש 50% מרשת האופנה ג'אמפ

בית המשפט העליון דחה את בקשת המשביר לצרכן לערער על פסק הדין בעניינו של מנחם קופיץ, שאישר את פסק הבורר בין הצדדים. משמעות ההחלטה היא שבית המשפט העליון חייב את רמי שביט לרכוש 50% מרשת האופנה ג'אמפ (JUMP) ודחה את הערעור שהגיש על פסיקת המחוזי והחלטת הבורר.

המשביר וקופיץ היו בעלים בחלקים שווים של רשת האופנה ג'אמפ, אולם ב-2008 נחתם בין הצדדים חוזה שלפיו המשביר תרכוש את חלקו של קופיץ בחברה. בהמשך הודיעה המשביר על ביטול ההסכם, בשל אי-התקיימות אחד התנאים בו בעניין אישור מטעם הבנקים למהלך הרכישה.

הבורר, עו"ד ראובן בכר, ולאחר מכן בית המשפט המחוזי והעליון, דחו את טענותיה של המשביר. שופט העליון יורם דנציגר דחה את בקשת רשות הערעור, אף מבלי לבקש את תגובתו של קופיץ. זאת בנימוק שאין לתת רשות ערעור נוסף בהליך שהחל בפסק בורר, אלא במקרים חריגים או כדי למנוע עיוות דין - מה שאינו מתקיים במקרה הנוכחי.

דנציגר דחה את טענות המשביר כי הליך הבוררות נוהל כ"בוררות בזק", ואמר כי מדובר בטענה תמוהה. "במהלך הבוררות נשמעו 6 עדים מטעם הצדדים, והתאפשר להם אף לחקור את העדים, ופרוטוקול הדיון נפרס על למעלה מ-100 עמודים", כתב דנציגר, "בנוסף איפשר הבורר לצדדים לסכם את טענותיהם בעל-פה. מעבר לכך, יש לציין כי הצדדים הסכימו כאמור בהסכם כי הבורר פטור מסדרי הדין ודיני הראיות שחלים בבתי המשפט".