"הדיילי מייל": בריטניה ידעה מראש על חיסול מבחוח בדובאי

העיתון הבריטי מפרסם כי המדינה עודכנה מראש על העובדה שסוכני המוסד הולכים לבצע "פעולה בינלאומית" תוך כדי שימוש בדרכונים בריטים מזויפים ■ בישראל ממשיכים להכחיש רשמית כל מעורבות לעניין

ארגון המודיעין הבריטי הסודי הבריטי קיבל הודעה מוקדמת שסוכני המוסד הולכים לבצע "פעולה בינלאומית" תוך כדי שימוש בדרכונים בריטים מזויפים - כך טוען הבוקר (ו') עיתון ה"דיילי מייל" היוצא לאור בבריטניה.

לדברי העיתון, מקור בכיר במוסד אף עדכן את משרד החוץ הבריטי מספר שעות לפני חיסולו של מחמוד אל מבחוח בדובאי, אך לא חשף את זהותו של המחוסל העתידי או אפילו היכן הדבר אמור להתרחש. "לא הייתה כל מעורבות בריטית והם לא ידעו את השם של המטרה", מצטט העיתון את המקור, "אבל בהחלט אמרו להם שהאנשים הללו נוסעים בעולם עם דרכונים בריטים ושייתכן כי בריטניה תאלץ לנקוט בסנקציות נגדם".

לטענת העיתון, לא נועדה ההודעה המוקדמת כדי לקבל את אישורם של הבריטים למעשה, אלא רק מחווה של נימוס שנועדה לעדכן שהסיפור עשוי להתפוצץ בתקשורת. יש לציין כי על אף שהעיתון מסתמך על דברים שהשמיע, לכאורה, בכיר במוסד, המידע הועבר על ידי מקור ביטחוני בריטי בכיר שלפי הנטען נפגש עם עמיתו הישראלי.

עוד צוין בכתבה שפורסמה כי למעט חברי המוסד היו מעורבים בפעולת החיסול עוד שני סוכנים פלסטינים ששיתפו פעולה, ככל הנראה חברי הפת"ח. בימים האחרונים פורסמו דיווחים סותרים על כך שמשטרת דובאי מחזיקה במעצר את שני הפלסטינים.

קריאות בבריטניה לפתוח בחקירה פומבית בנושא

ישראל ממשיכה להכחיש רשמית כל קשר לחיסול וטוענת כי לא ידוע לה על כך דבר. עם זאת, הטענות של משרד החוץ הישראלי סותרות את ההערכות שהמודיעין בבריטניה ידע על הצפוי לקרות עוד לפני שמשטרת דובאי פוצצה את הפרשה והאשימה את ישראל.

אם המודיעין הבריטי קיבל אכן מידע מוקדם מישראלים, אומרים ב"דיילי מייל", זה עדיין לא מבטיח ששר החוץ דייויד מילבנד אכן עודכן מראש, בייחוד אם הכל היה תחת מעטה כבד של חשאיות. ככל הנראה העדיפו בכירי המודיעין בבריטניה לחכות עם המידע לפני שיעדכנו את השרים.

כעת, בעקבות ההערכות שהבריטים התעלמו מהמידע שהונח לפניהם, גוברות הקריאות בבריטניה לפתוח בחקירה פומבית של הנושא. יש הטוענים שבעצם כך שבריטניה עצמה עין לחיסול הטרוריסט מבחוח, יש בכך משום לקיחת חלק בפעולה.