בנק הפועלים: "הדשדוש בשווקים ימשיך בחודשים הקרובים"

מחלקת המחקר של בנק הפועלים: "שימוש באופציות כאמצעי להגנה על התיק טובה לטווח הקצר בלבד" ■ בנק לאומי: "חוסנו של השקל בולט במיוחד לאור מדד המחירים לצרכן וההערכות להיוותרות הריבית על כנה"

מחלקות המחקר של בנק הפועלים ובנק לאומי בסקירה של השבוע שהיה ותחזית לתקופה הקרובה

בנק הפועלים

שוק המניות:

"אנו סבורים כי הדשדוש היחסי, שמאפיין את הבורסה המקומית בחודשיים האחרונים, עשוי לאפיין גם את החודשים הקרובים. התנודתיות הנמוכה של השבוע האחרון ממשיכה מגמה זו, והיא משפיעה גם על סטיות התקן באופציות המעו"ף, שהולכת ויורדת. עם זאת, שימוש באופציות כאמצעי להגנה על התיק טובה לטווח הקצר בלבד, שכן העלות המצטברת לאורך זמן פוגעת בפוטנציאל התשואה בתיק המנייתי נוכח התנודתיות הנמוכה".

"כאמצעי הגנה לטווח ארוך יותר מומלץ אפוא להשתמש בכלים אחרים, כגון פקודות Stop loss ופיזור גיאוגרפי של הרכיב המנייתי. מבחינת הרכב החלק המנייתי בתיק ההשקעות, אנו ממשיכים בהמלצתנו להתמקד בעיקר במניות נבחרות, פחות במדדים, וזאת בשל הערכתנו כי הדשדוש ימשיך לאפיין את מדדי המניות הכבדות, וכי השונות בין המניות השונות תגדל, בהתאם לתמחור הספציפי של כל מניה ולביצועיהן העסקיים של החברות".

"בהסתכלות על החברות עצמן, אנו סבורים כי מגמת השיפור של החודשים האחרונים בביצועים העסקיים של חברות רבות תימשך, כשתהננה מכך בעיקר חברות המוטות לכלכלה המקומית. אנו סבורים כי ביטוי לכך יינתן בתוצאות הכספיות של החברות לרבעון הרביעי ול-2009, שתתפרסמנה עד סוף מארס. גם לתוך השנה הנוכחית, אנו סבורים כי חברות אלו תצגנה שיפור בתוצאות, כפי שהדבר משתקף מנתוני המאקרו של המשק הישראלי, המפורסמות חדשות לבקרים, ומציגות תמונה טובה, בעיקר בהשוואה לכלכלה המערבית".

שוק האג"ח:

מק"מ- תשואת המק"מ הנוכחית, מגלמת ציפיות המשקיעים להעלאת הריבית לרמה של 2.5% בעוד שנה בדומה להערכת המחלקה הכלכלית של הבנק. לפיכך, המק"מ לשנה, מהווה אלטרנטיבה סבירה למשקיע המחפש השקעה בסיכון נמוך.

גילונים- תוספות התשואה הגלומות בגילונים אפסיות ואף שליליות ואינן מצדיקות השקעה בהם. לאור הערכתנו, כי הריבית תעלה באופן מתון והדרגתי, אנו סבורים כי הגילונים אינם אטרקטיביים להשקעה.

שחרים- ממליצים על שחרים במח"מ בינוני ארוך ומדגישים את התנודתיות במח"מ זה. באשר לשחרים הקצרים, אנו סבורים כי הם אינם אטרקטיביים להשקעה, לאור צפי להמשך עליית ריבית בשנה הקרובה.

צמודים קצרים - בשל הצפי למדדים שליליים בחודשיים הקרובים אנו סבורים כי האגרות הצמודות בטווחים הקצרים אינן ראויות להשקעה, על אף שתחזיות האינפלציה נגזרות מהשוק בטווחים הקצרים עומדות על 2% בלבד. צמודים בינוניים וארוכים - ציפיות האינפלציה בטווחים הבינוניים נותרו ללא שינוי ונמצאות ברמה סבירה של 2.40% בממוצע. אנו ממליצים לרכוש באופן הדרגתי אג"חים במח"מים אלו. יחד עם זאת, משקלן בתיק צריך להיות נמוך, לאור התנודתיות המאפיינת אותן.

בנק לאומי

מניות שוק המניות המקומי התאפיין בעליות שערים, תוך שהוא מפגין איתנות יחסית לחו"ל. מניות השורה השנייה והיתר בלטו לחיוב.

השבוע המשיכו החברות המקומיות לפרסם את דוחותיהן הכספיים ל-2009. טבע הציגה תוצאות טובות, ובהן תזרים מפעילות שוטפת של כ-970 מיליון דולר ברבעון הרביעי. נייס עקפה את קונצנזוס האנליסטים ועדכנה כלפי מעלה את תחזיותיה ל-2010.

אג"ח

הירידה במדד המחירים לצרכן לחודש ינואר היטיבה עם האפיק השקלי, במקביל לירידה בציפיות האינפלציוניות הנגזרות משוק ההון. ההערכות כי הריבית במשק תיוותר ברמתה הנוכחית במשך החודשים הקרובים התחזקו. האפיק הקונצרני נהנה מעליות שערים על רקע הצפי להיוותרות הריבית על כנה, מיעוט הנפקות האוצר והירידה בכמות הגיוסים של החברות בעלות דירוג אשראי גבוה.

מט"ח

הדולר התחזק מול השקל, אך באופן מתון יותר מהתחזקותו בעולם. חוסנו של השקל בולט במיוחד לאור מדד המחירים לצרכן וההערכות להיוותרות הריבית על כנה.