יצחק שום פוטר מבית"ר ירושלים

6 משחקים ללא ניצחון והפסד 2-3 להפועל חיפה הספיקו ליו"ר איציק קורנפיין, שהחליט לסיים את דרכו של המאמן ■ זו פעם שנייה תוך פחות משנתיים ששום מפוטר מבית"ר

יצחק שום סיים הערב (שבת) את דרכו כמאמן בית"ר ירושלים, אחרי שפוטר מתפקידו מיד בתום ההפסד בקרית אליעזר להפועל חיפה (2-3). שום הוא המאמן השישי בליגת העל שמפוטר העונה, ולא סייעה לו העובדה שרק לפני כחודש הוביל את הצהובים לזכייה בגביע הטוטו.

בשבועות האחרונים גבר הלחץ מצד אוהדי בית"ר שדרשו לפטר את שום, והשיא הגיע באימונים בסוף השבוע אליהם הגיעו אוהדי הקבוצה ו-50 מהם אף נפגשו עם המאמן והבהירו לו כי הם אינם מרוצים ממצב הקבוצה. ביום חמישי תלו כמה מאוהדי הקבוצה שלטים על רכבי השחקנים נגד המאמן, ועליהם נכתב: "אנו מודיעים בזאת על התפטרותו של מאמן בית"ר ירושלים, יצחק שום, אשר נכשל בתפקידו ורמס את כבודו של המועדון".

בית"ר הידרדרה למקום השביעי בליגת העל אחרי ההפסד היום. היא לא ניצחה בששת המחזורים האחרונים, וצברה בהם שלוש נקודות ליגה בלבד. בשני המשחקים האחרונים היא ספגה שלישיות משתי החיפניות (3-0 מול מכבי חיפה, 3-2 מול הפועל חיפה).

זו הפעם השנייה ששום מפוטר מבית"ר ירושלים בתוך פחות משנתיים. כזכור, אחרי שהביא לבית"ר ירושלים דאבל בעונת 2007/08, הוא פוטר מיד בתחילת העונה שלאחר מכן, אז עוד בידי הבעלים ארקדי גאידמק, אחרי ההפסד 0-5 לוויסלה קרקוב במוקדמות ליגת האלופות. שום הוחזר לקבוצה בתחילת העונה הנוכחית, בעיקר מטעמי חיסכון מאחר שבית"ר עדיין שילמה את חוזהו אחרי שפוטר. אגב, גם הקדנציה של שום לפני שהגיע לבית"ר לא הסתיימה במועדה - הוא פוטר מהפועל ת"א באמצע עונת 2006/07 למרות שהקבוצה היתה אז במקום השני.

דוד אמסלם, עוזרו של שום ושחקן בית"ר עד העונה שעברה, יחליף אותו בתפקיד.