גוגל מתעניינת ברכישת הסטארט-אפ הישראלי Catch Media

כך מדווח הבלוג CNET ■ חברת Catch Media מנוהלת ע"י בועז בן-יעקב ויעקב בן-יעקב, ומרכז הפיתוח שלה ממוקם בהר חוצבים בירושלים

המאבק בין גוגל ואפל נמשך; הבלוג הטכנולוגי CNET דיווח בסוף השבוע כי ענקית האינטרנט גוגל מתעניינת ברכישת הסטארט-אפ הישראלי Catch Media, המפתחת שירות שעשוי להתחרות בחנות המוסיקה של אפל - iTunes.

Catch Media הוקמה בשנת 2002 על-ידי האחים יעקב בן-יעקב (מנכ"ל החברה) ובועז בן-יעקב (סמנכ"ל הטכנולוגיות), החברה מפתחת שירות מבוסס ענן, המקל על משתמשים לגשת לתכנים הדיגיטליים שלהם כגון מוסיקה, סרטים או ספרים, מכל פלטפורמה או מכשיר שהוא, כגון ממכשיר הסלולר או מנגן המדיה.

על-פי IVC, בין המשקיעים ב- Catch Mediaניתן למצוא את ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל חברת ורינגו (שהודיעה לאחרונה על רצונה לצאת להנפקה בנאדס"ק) ו-Lions Peak Capital. בחברה עובדים כ-12 איש, והיא ממוקמת בלוס אנג'לס ובירושלים.

ההתעניינות הזו, יש להניח, באה על רקע הפרסומים האחרונים כי אפל במגעים עם 4 חברות התקליטים הגדולות, במטרה להתחיל ולהציע לצרכנים שירות מוסיקה חינמי, ולהפוך את חנות המדיה שלה לשירות מבוסס ענן. זאת לאחר שגוגל הביעה עניין ברכישת שירות המוסיקה Lala, אך הפסידה במאבק לאפל, שרכשה אותה תמורת כ-80 מיליון דולר.

רכישה זו, במידה ותצא לפועל, היא חלק מהאסטרטגיה עליה הכריז לאחרונה מנכ"ל גוגל, אריק שמידט: "גוגל תחזור לאסטרטגיית המיזוגים והרכישות הרגילה שלה, ששמה דגש על חברות קטנות. מהלך של רכישת חברה קטנה בכל חודש יבוא גם על חשבון גיוס עובדים נוספים", אמר שמידט בספטמבר האחרון. מתחילת 2010 רכשה ענקית האינטרנט את אפליקציית המייל reMail, חברת החיפוש החברתי Aardvark, ושירות השיתוף הוובי AdJet.

דובר גוגל אמר בתגובה: "בעוד שאנחנו תמיד במגעים עם מספר אנשים לגבי מספר נושאים, אנחנו לא מגיבים על שמועות או ספקולציות", ואילו נציג של Catch Media סירב להגיב לידיעה.