חברת החשמל נלחמת במתחברים פיראטיים - ע"י מכשירי מירס

פרויקט מיוחד הוביל לפיתוח יישום במטרה לייעל את הטיפול במפגעי שטח ובמעקב וטיפול בחיבורים בלתי חוקיים למערכת החשמל, הגורמים לה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים ■ עלות הפרויקט מוערכת במאות אלפי שקלים

חברת החשמל רוצה להילחם במתחברים הפיראטיים. פרויקט מיוחד של החברה בשיתוף עם חברת מירס וחברת נטאלייזר, הוביל לפיתוח יישום יעודי המופעל במכשירי המירס של עובדי השטח של חברת חשמל.

מטרת היישום היא לייעל את הטיפול במפגעי שטח ובמעקב וטיפול בחיבורים בלתי חוקיים למערכת החשמל. עלות הפרויקט מוערכת במאות אלפי שקלים. לדברי החברה, היישום יביא למניעת אלפי מקרים בשנה הגורמים לה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

עפ"י ההודעה של החברה, היישום מאפשר לקבל בצורה מהירה תיעוד של מפגע בשטח או חיבור לא חוקי לרשת החשמל (שמשמעותו אי תשלום עבור צריכת חשמל וגורם לעיתים סכנה לציבור בעקבות שריפות והתחשמלות שהטיפול הבלתי חוקי גורם). העברת הנתונים מגיעה ישירות ל-Back Office של חברת החשמל, ובכך מייעלת את הטיפול בתקלה או בחיבור הפיראטי.

יישום המערכת החל בערים פתח-תקווה, ראש העין, יהוד, כפר קאסם, ג'לג'וליה והישובים גני תקווה וסביון. המערכת מותקנת על גבי מכשירי המירס ומאפשרת לאיש השטח לעדכן בזמן אמת את נתוני המיקום ומהות המפגע, לצלם תמונות המדגימות את המפגע ולהקליט הודעה קולית. הדיווח מועבר ישירות למשרד הראשי של חברת חשמל, והטיפול בבעיה יכול להתחיל באופן מיידי.