הצעת חוק: כל גוף ציבורי יחוייב לתת שירות גם אחר-הצהריים

לפי הצעת החוק שיזם ח"כ כרמל שאמה - משרד ממשלתי, רשות מקומית, רשות סטטוטורית, בתי משפט וכל חברה ממשלתית שמקבלת קהל יחויבו לתת שירות לציבור לפחות פעם בשבוע אחרי השעה 16:00

ח"כ כרמל שאמה יניח מחר על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה כל גוף ציבורי כמו משרד ממשלתי, רשות מקומית, רשות סטטוטורית, בתי משפט וכל חברה ממשלתית שמעניקה שירות באמצעות קבלת קהל, יחויב לתת שירות לציבור לפחות פעם בשבוע בשעות אחר-הצהריים.

עפ"י הצעת החוק, בכל אחד מהגופים האלו שעות קבלת הקהל יתבצעו לפחות פעם בשבוע אחרי השעה 16:00, לפחות ל-3 שעות שמתוכן שעתיים ברצף יוקדשו לכך ולא לעבודה משרדית.

לדברי שאמה, בקבלת הקהל יינתנו כל השירותים הניתנים בשעות הבוקר ובהיקף של לא פחות ממחצית כוח האדם הסדיר, או לפחות שני עובדים המקבלים קהל. במקומות בהם מקבל אדם אחד קבלת קהל בשעות הבוקר, לא יהיה שינוי במסגרת כ"א אחה"צ, גוף ציבורי יפרסם ברבים את שעות קבלת הקהל החדשות שלו תוך 90 יום מיום פרסומו של החוק.

שאמה: "מטרת הצעת החוק היא לשנות את השיטה שמונהגת כיום עפ"י רוב בגופים ממשלתיים וציבוריים שאינם זמינים עבור האזרחים הזקוקים להם. שעות הקבלה הנהוגות היום בגופים אלו פשוט אינן הגיוניות, הם פתוחים כשהלקוחות עובדים ולא יכולים להגיע, וסגורים כשיש ללקוחות זמן כמו בשעות הצהריים".

לדברי ח"כ שאמה גם גופים ממשלתיים וציבוריים צריכים להעניק שירות זמין לפחות ברמת המינימום של פעם בשבוע אחר הצהריים ולהעמיד את השירות לאזרח בסדר עדיפות גבוה ולא להתעלם מהמצוקה של אזרחים רבים שנאלצים בדוחק רב ולאחר קשיים רבים להגיע בשעות קבלה שקיימות בבוקר בלבד.