אלי רייפמן ערער לעליון על ההחלטה להשאירו במעצר-בית

טוען כי השופטת חיותה כוחן החליטה באופן תמוה להשאירו במעצר-בית ללא הצדקה נראית לעין, תוך סתירה בין העילה להחזיקו במעצר לבין האישום שהוגש כנגדו

מייסד אמבלייז אלי רייפמן הגישו היום (א') לבית המשפט העליון ערעור על החלטתה של השופטת חיותה כוחן להשאירו במעצר-בית.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד יורם שפטל וטל מליק, נטען כי בדיון שהתקיים לפני כ-10 ימים נזפה השפטת כוחן בפרקליטות על כך שהם מבקשים להשאיר את רייפמן במעצר-בית, אולם במתן ההחלטה לאחר שבוע השופטת "פיתחה חוש ריח" לנוכלים והחליטה להשאיר את רייפמן במעצר-בית.

לטענת רייפמן, מעיון בהחלטתה של השופטת כוחן עולה כי הסיבה להשארתו במעצר-בית הנה "קסמו האישי" וה"כריזמה" שלו - דבר שכלל אינו עולה מכתב האישום המייחס לו עבירת זיוף.

לטענתו, השופטת כוחן החליטה באופן תמוה להשאירו במעצר-בית ללא הצדקה נראית לעין, תוך סתירה מוחלטת בין העילה להחזיקו במעצר לבין האישום שהוגש כנגדו.

עורכי דינו של רייפמן טוענים כי "החלטת בית המשפט הנכבד קמא הנה מוטעית לחלוטין, על כל נימוקיה". בערעור נכתב כי "בית המשפט הנכבד קמא הורה על מעצרו של העורר, בהיעדר ולו אסמכתא אחת ל'מעצר-בית' בנסיבות דומות, לרבות ובמיוחד כאשר שתי העבירות המיוחסות לעורר בכתב האישום בוצעו לפני שנה תמימה, ומאז אין חולק כי העורר לא ביצע ו/או אף נחשד בביצוע עבירה נוספת".

נזכיר כי רייפמן נעצר בחודש דצמבר האחרון בחשד לזיוף מסמך אשר לפי טענת המשטרה שימש אותו לקבלת שתי הלוואות בסכום כולל של 6.3 מיליון דולר.

בערעור הדגישו עורכי דינו של רייפמן כי לגבי אחד האישומים לא הוגשה כלל תלונה על-ידי החברה שהלוותה לו כסף.

לסיכום ביקשו עורכי הדין כי בית המשפט ישחרר את רייפמן ממעצר-הבית, תוך הסכמה כי רייפמן יתייצב פעם-פעמיים בשבוע בתחנת המשטרה, בנוסף לצו עיכוב היציאה מהארץ שהוצא כנגדו עד לסיום משפטו.