נשיא מוטורולה לשר כחלון: לא לעכב את מכירת מירס

בניגוד להוראות משרד התקשורת, פחות מ-10% מחברת התקשורת מירס מוחזקים בידי גורמים ישראלים ■ בתגובה, שר התקשורת הבהיר כי העסקה נבדקת כמו כל עסקה אחרת בהתאם לחוק, וכי אין כוונה לעכבה

נשיא מוטורולה העולמית, גרג בראון, מביע פליאה על כך שאישור העסקה למכירת מירס לאיש העסקים פטריק דרהי מתעכב יתר על המידה.

בראון, שנפגש עם שר התקשורת משה כחלון בשבוע שעבר במסגרת קונגרס הסלולר העולמי בברצלונה, ביקש מכחלון לאשר את העסקה כמה שיותר מהר כדי שלא לפגוע במימושה.

במוטורולה התאכזבו מכך שהעסקה עדיין לא אושרה, שכן שם ציפו כי היא תיחתם כבר החודש, לאחר שיתקבלו כל האישורים. העיכוב קשור למבנה העסקה ולכך שאלטיס, חברת ההשקעות של איש העסקים פטריק דרהי שמחזיק גם בהוט, היא זו שרכשה את מירס. על פי הוראות משרד התקשורת, חברת תקשורת מקומית חייבת להיות מוחזקת ברמה של 10% לפחות על ידי גורמים ישראלים, ולכן, על מנת שדרהי יוכל להחזיק במירס, הוא יצטרך להכניס את הוט לעסקה כך שהיא זו שתרכוש את מירס, או להכניס אליה שותפים ישראלים.

בתגובה, שר התקשורת הבהיר כי העסקה נבדקת כמו כל עסקה אחרת בהתאם לחוק, וכי אין כוונה לעכבה.

מירס, מלבד היותה חברת סלולר, היא חברה שעובדת עם צה"ל ומשרד הביטחון ובידיה כל הנתונים והפרטים על עשרות אלפי עובדיו. על כן היא צריכה לעמוד הן בדרישות משרד התקשורת והן בדרישות משרד הביטחון. לאחרונה ביקש דרהי ארכה של שנתיים כדי שיוכל לעמוד בדרישות אלה, אך ספק אם המשרדים יאשרו זאת.