אנגלמניה: קונארד מוריס שוב משפר הצעתו באנגל אירופה

מציע למחזיקי האג"ח 60 מיליון שקל עבור השליטה באנגל אירופה והחברה הבת אנגל משאבים ■ מתנגד לזכיית קבוצת אלוביץ'-טאגור-אקרמן במכרז על אנגל משאבים

הסאגה סביב העברת השליטה בחברות הנדל"ן מקבוצת לגנא מסרבת לגווע. בסוף השבוע זכתה קבוצת אלוביץ'-טאגור-אקרמן במכרז שערכו מחזיקי האג"ח לרכישת השליטה בחברת אנגל משאבים , אשר בו השתתפה גם קרן המנוף אוריגו.

ההסדר שאושר ע"י מחזיקי האג"ח כולל השקעה והעמדת הלוואה לחברה בסך של כ-80 מיליון שקל, כנגד 51% ממניותיה ומחיקת חוב של 50 מיליון שקל מצד מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים.

אך המיליונר היהודי-אנגלי, קונארד מוריס, שמציע הסדר חוב בחברה האם, אנגל אירופה , מתנגד למהלך. מוריס מציע לשלם 60 מיליון שקל למחזיקי האג"ח של אנגל אירופה ולהעניק להם 25% ממניות אנגל משאבים, וכן להלוות לאנגל אירופה 30 מיליון שקל. זאת בתמורה לקבלת מניות השליטה בחברה ובחברה הבת אנגל משאבים, ומחיקת חוב של 290 מיליון שקל מצד מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה.

שי וייל, מנכ"ל EGRE, זרוע הנדל"ן הציבורית של שאול אלוביץ' ומשפחת וייל, שבאמצעותה תבוצע רכישת השליטה באנגל משאבים, אמר היום ל"גלובס": "אנו מסתכלים על טובת מחזיקי האג"ח, וצריך כבר להחליט. כולם רבים, וזה מתארך. אנו מביאים יכולות מכיוונים שונים במטרה לשקם את החברה. רק שיתנו לנו להתחיל לעבוד".

אלא שלעסקה יש כאמור התנגדות מצד מוריס, ממייסדי חברת סודה קלאב. נציגו אמר היום ל"גלובס": "אלוביץ' לא זכה עדיין באנגל משאבים, כיוון שמחזיקי האג"ח של אנגל אירופה צריכים לאשר את העסקה, ונדרשת מהם מחיקת חוב של 50 מיליון שקל. בנוסף, מחזיקי האג"ח של אנגל אירופה מחזיקים בשעבוד של 65% על מניות אנגל משאבים".

עוד הוסיף נציגו של מוריס: "אלוביץ' יכול להציע מה שהוא רוצה, אך הוא מתעלם מבעלי האג"ח של אנגל אירופה, והוא עלול למצוא את עצמו במצב שימשכו לו את השטיח מתחת לרגליים. הצעתו של מוריס טובה בהרבה, ואלוביץ' לא יוכל לממש את העסקה עם אנגל משאבים. אלוביץ' לא משלם כלום למחזיקי האג"ח - להיפך, הוא רק מוחק להם, ואילו מוריס נותן להם כסף, ועכשיו. כנראה שנגיע לבוררות".

אנגל אירופה היא חברה בת של לגנא הולדינגס, הנמצאת בשליטת אזורים של שעיה בוימלגרין (וצפויה לעבור לידי מחזיקי האג"ח של החברה). כל החברות בקבוצת אנגל נקלעו למשבר קשה, והן מנהלות בחודשים האחרונים מלחמת הישרדות במטרה להגיע להסדר חוב עם הנושים.

קבוצת הנדל"ן נושאת בנטל התחייבויות ענק בסך של כ-2 מיליארד שקל, ומכבידה על המאזן של אזורים. עד היום השקיעה אזורים בלגנא כחצי מיליארד שקל, אך הפחיתה את מרבית ההשקעה בספרים והיא להוטה להיפטר ממנה.

לפי ההסכם שנחתם לאחרונה אך טרם הושלם, תעביר אזורים למחזיקי האג"ח - להם היא חייבת 150 מיליון שקל - את מניות השליטה בלגנא (51%) ללא תמורה. אנגל אירופה חייבת 350 מיליון שקל למחזיקי האג"ח שלה, המיוצגים על ידי עו"ד עופר שפירא, ואנגל משאבים חייבת 250 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים, המיוצגים על ידי משרד קליר-בנימיני, פנו לבית המשפט בניסיון לעצור את העברת השליטה בלגנא.