בירה קורונה תעניק חסות רשמית ל-ATP ב-70 מיליון דולר

אחרי יותר משנה ללא ספונסר מרכזי, מצליח ארגון טניס הגברים העולמי לחתום חוזה עתק עם יצרנית הבירה המקסיקנית ל-5.5 שנים ■ ועוד בשורה טובה: כמות הקהל בעונת הטניס של 2009 עלתה ב-7%

אחרי שהתנהל למעלה משנה ללא ספונסר רשמי, אחרי העזיבה של מרצדס-בנץ בתום 2008, הצליח ארגון טניס הגברים העולמי (ATP) לרשום את אחת העסקאות החשובות שלו בשנים האחרונות. ה-ATP חתם לחמש שנים וחצי עם יצרנית הבירה המקסיקנית "קורונה אקסטרה", שתהפוך לנותנת החסות הרשמית לסבב הגברים, עבור סכום המוערך ב-70 מיליון דולר. ההסכם ייכנס לתוקף במאי 2010.

ה-ATP ספג מכה קשה בתום 2008, כאשר יצרנית המכוניות הגרמנית החליטה שלא לחדש את הסכם החסות עם הארגון אחרי 12 שנים. את כל עונת 2009 העביר ה-ATP ללא ספונסר עיקרי, ובנוסף נאלץ לסגור כמה מהטורנירים הוותיקים שלו שאיבדו אף הם את הספונסר הראשי בעקבות המצב הכלכלי.

במסגרת ההסכם תקבל קורונה את הזכות לשים את הלוגו שלה על הרשת במגרשים של הטורנירים הראשיים. ההסכם כולל כ-40 מתוך 62 הטורנירים של ה-ATP.

אגב, ההסכם נמוך משמעותית מזה של סבב הנשים (WTA). סבב הנשים מחזיק בסוני אריקסון כספונסר עיקרי, בהסכם שנחתם ב-2005 ונאמד ב-88 מיליון דולר ל-6 שנים.

בשורה טובה נוספת ל-ATP מגיעה מהסיכום השנתי של כמות הקהל במגרשים ב-2009: בסך הכל נכחו באצטדיונים 4.4 מיליון צופים - עלייה של 7% לעומת שנת 2008. ב-14 טורנירים נרשם שיא צופים.