במריל לינץ' מעודדים: מעלים את מחיר היעד של כי"ל ל-57 שקל

העלאת מחיר היעד - בין היתר בעקבות סגירת החוזה לאספקת 600 אלף טון אשלג בין קנפוטקס להודו במחיר של 370 דולר לטון ■ מותירים המלצתם למניה על "קנייה"

לאחר שבסוף השבוע האחרון דווח כי תאגיד האשלג הקנדי קנפוטקס, המאגד תחתיו את פוטאש, מוזאיק ואגריום, מכר 600 אלף טון אשלג ללקוחות הודים במחיר של 370 דולר לטון (כולל דמי משלוח וביטוח), מאמינים הבוקר (ב') במריל לינץ' כי כי"ל קרובה לסגור עסקה במחיר דומה בזמן הקרוב.

להערכת כלכלני מריל לינץ', על אף שהשוק לא יוכל ככל הנראה להתעלם מתג המחיר שהוצמד לעסקה ההודית, מחרי העסקות בברזיל יכולות בקלות להגיע ל-400 דולר לטון ואף למעלה מזה.

במריל לינץ' מציינים כי עלויות ההפקה של כי"ל בים המלח עומדות על בערך 100 דולר לטון, כך שמחיר העסקה מול הודו משקפת רווח מזומן לפני מס של כ-170 דולר לטון. סך זה אומנם נמוך בכ-35% ממחירי החוזים שנחתמו ביולי האחרון ב-460 דולר לטון, אך עדיין גבוהים פי 1.7 ממחירי 2007 ופי 2 מהממוצע ההיסטורי של 5 השנים הקודמות.

בשורה התחתונה, מותירים במריל לינץ' את המלצתם למניית כי"ל על "קנייה" ומעלים את מחיר היעד על 57 שקל, גבוה בכ-16% ממחיר הבסיס של המניה הבוקר בבורסת תל אביב, לעומת מחיר יעד קודם של 51 שקל.