הבעלים של פורטסמות' מתחייב: הקבוצה לא תפורק

דוברו של בלרם צ'יינראי, איש העסקים מהונג-קונג: "אם הוא לא יימצא מישהו שישקיע בקבוצה, הוא ימצא דרך אחרת להציל את פורטסמות' בעצמו" ■ עשוי להשקיע מכיסו 10 מיליון ליש"ט במועדון

הבעלים של פורטסמות', בלרם צ'יינראי, מבטיח כי יציל את הקבוצה מפירוק. כך אמר דוברו של איש העסקים מהונג קונג לתקשורת האנגלית.

כזכור, צ'יינראי הפך לבעלים הרביעי של המועדון תוך פחות משנה, אחרי שקיבל 90% מהשליטה שהיו בידיו של הסעודי עלי אל-פראג'. הוא רכש את המועדון באמצעות חברת "פורטפין" בה הוא מחזיק בשותפות עם איש העסקים הישראלי לוי קושניר, ועשה זאת כנגד חוב בסך 18 מיליון ליש"ט של פורטסמות' לחברה.

הקבוצה, אותה מאמן אברם גרנט, תגיע בעוד שבוע לשימוע בבית המשפט באנגליה בעקבות חוב של כ-12 מיליון ליש"ט לרשות המס המלכותית, במה שעשוי להסתיים בכינוס נכסים או פירוק. אך דוברו של צ'יינראי, פיל הול, מתעקש כי איש העסקים יעשה הכל כדי להגן על ההשקעה שלו: "אם הוא לא יימצא מישהו שישקיע בקבוצה, הוא ימצא דרך אחרת להציל את פורטסמות' בעצמו", צוטט היום (ב') הול. "הוא יביא לידי ביטוי את הקשרים העסקיים שלו והוא טוען באופן חד משמעי שעתידה של פורטסמות' מובטח".

"הגרדיאן" מפרסם כי צ'יינראי מוכן להשקיע מכיסו 10 מיליון ליש"ט. על-פי הערכות, זקוקה פורטסמות', סוגרת הטבלה בפרמיירליג, לגיוס של 20 מיליון ליש"ט על מנת לסיים את העונה מבלי להגיע למצב של פירוק או כינוס נכסים. על-פי פרסומים באנגליה, מנהל צ'יינראי מגעים עם גופי השקעות מדרום אפריקה והונג קונג על מנת שישקיעו כסף בקבוצה באופן מיידי. החובות הכוללים של "פומפי" מוערכים ב-60 מיליון ליש"ט.