כלכלני NABE העלו את תחזית הצמיחה של ארה"ב ל-3.1%

האיגוד הלאומי של כלכלנים עסקיים (NABE) חוזה כי התמ"ג של ארה"ב יצמח בקצב שנתי של 3.1% ב-2010 וב-3.2% ב-2011 ■ שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לרדת ל-9.6% עד הרבעון הרביעי

קבוצה של כלכלנים אמריקנים שידרגו את תחזית הצמיחה של ארה"ב בשנה הקרובה, כשהם מציינים כי ההתרחבות הכלכלית חזרה למסלול הנכון. כך פורסם היום ב-CNBC.

האיגוד הלאומי של כלכלנים עסקיים (NABE) חוזה כי התמ"ג של ארה"ב יצמח בקצב שנית של 3.1% ב-2010, מקצב צמיחה שנתי של 2.9% בנובמבר. בשנת 2011 הכלכלה האמריקנית תצמח ב-3.2%.

"אנחנו רואים התרחבות בריאה בהמשך הדרך, אך יעבור זמן מה עד שהתנודתיות תעבור והנזקים למאזנים יתוקנו", אמרה נשיאת NABE, לין רייזר, מאוניברסיטת פויינט לומה.

הקבוצה מעריכה כי ההתרחבות הכלכלית תגיע הודות לשיפור בשוק התעסוקה כבר בטווח הקרוב. הכלכלנים מעריכים כי שוק התעסוקה האמריקני יוסיף 50 אלף מקומות עבודה במהלך הרבעון הנוכחי. זאת לאחר שבתחזית של נובמבר העריכו ב-NABE כי לא יתווספו מקומות עבודה למשק האמריקני בטווח הקרוב. שיעור האבטלה בארה"ב צפוי לרדת ל-9.6% עד הרבעון הרביעי.

נציין כי המשק האמריקני איבד 8.4 מיליון מקומות עבודה מאז דצמבר 2007 - ערב המשבר הפיננסי העולמי. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שם את בעיית האבטלה בראש סדר העדיפויות של הממשל.

עוד בזירה האמריקנית: נגיד ה'פד', בן ברננקי, יקיים השבוע 2 הופעות פומביות רשמיות בפעם הראשונה מאז החליט להעלות את ריבית הניכיון בסוף השבוע. ברננקי צפוי לשפוך אור על מדיניות הפדרל ריזרב החדשה לאחר שהחל באסטרטגיית היציאה מההתערבות בשווקים, והמשקיעים יעקבו מקרוב אחר דבריו.

ברננקי יופיע בפני ועדת הפיננסים של בית הנבחרים ביום ד' ובפני פאנל הבנקאות בסנאט ביום ה'. ניסיון העבר מלמד כי וול סטריט והשווקים הפיננסיים עוקבים מקרוב אחר המילים היוצאות מפיו של ברננקי, כך שהוא יבחר את מילותיו בזהירות וכפי הנראה ימשיך לשדר מסרי הרגעה ויסביר כי לא צפויות העלאות ריבית בקרוב.