המאבק מחריף: עובדי דיסקונט ישביתו מחר את מרכז המט"ח

העיצומים מחריפים לאחר שפגישה שנערכה אתמול לא הובילה להסכמות ■ המשמעות: לא תתקיים העברת מט"ח בארץ ובחו"ל ולא יתוקנו תקלות במחשבים ■ דוברת הבנק: "כל סניפי הבנק יפעלו מחר כרגיל"

הוועד הארצי של בנק דיסקונט מודיע היום (ב') על המשך העיצומים. מחר, (ג') יושבת מרכז המט"ח למשך יומיים כמו כן, אגף המיחשוב המושבת מיום ראשון יושבת גם מחר. משמעות העיצומים היא כי לא תתקיים העברת מט"ח בארץ ובחו"ל וכן לא יתוקנו תקלות במחשבים.

מחר בערב מתוכננת פגישת משא ומתן בין הנהלת הבנק לעובדים במשרדי הוועד.

פגישה שנערכה אתמול בין מנכ"ל הבנק, גיורא עופר לבין יו"ר הוועד הארצי ריקי בכר, יו"ר וועד המנהלים איציק אביזהר וכן היועץ המשפטי של הוועד עו"ד בני כהן לא הובילה להסכמות כלשהן בין הצדדים.

ב-31 בינואר אישרה ההסתדרות את סכסוך העבודה בבנק נוכח העסקת עובדים חיצוניים (אאוטסורסינג) בהיקף חריג ובניגוד להסכמים שנחתמו בין העובדים לבין ההנהלה וכן על רקע ניסיונות הנהלת הבנק ניסתה לשבור שביתת אזהרה לפני כחודש.

יו"ר הוועד הארצי, ריקי בכר: "אנחנו נמשיך בעיצומים עד אשר הנהלת הבנק תבין כי הסכמים יש לכבד. העבודה המאורגנת בבנק היא לא נושא למשא ומתן ולא נוכל להתפשר על כך."

דוברת הבנק מסרה: "בהתייחס לעיצומי הועד אציין כי אמש, הפגישה בין הועד להנהלה לא הביאה לתוצאה חיובית בשל דרישות מוגזמות ובלתי הגיוניות שדרשו ראשי הועד ממנכ"ל הבנק. ביקשו לפתוח הסכמים קיימים ולהכניס בהם שינויים חד צדדיים, שלדעת ההנהלה עשויים לגרום לבנק נזק" עוד מסרה הדוברת כי "כל סניפי הבנק יפעלו מחר כרגיל".

היום הושבתו 32 סניפים באזור השרון זאת לאחר בשבוע האחרון השבית בכר מדי יום חלק אחר בבנק. ביום חמישי הושבתו החטיבה העסקית, החטיבה הפיננסית, ניירות ערך, סחר חוץ, מחלקה כלכלית, אגף הייעוץ המשפטי והסניף הראשי בתל אביב ובסך בכל כאלף עובדים. ביום רביעי לא התקיימו אסיפות צוות פעילות שיווק יזומה והדרכות. בנוסף שבתו גם 28 הסניפים של מרחב ירושלים והדרום.