הפורטפוליו של אבי רואימי: הפחתת שווי נדל"ן והשקעה בביומד

רואימי ושותפו רון ויסברג מוותרים על השליטה בחברת פרוטפוליו גרין, לטובת בעלי חברת הביומד קולפלנט ■ מניות החברה זינקו בעקבות הדיווח ב-60%

"הרכישה של האדמה שעליה תיבנה השכונה בלוס אנג'לס, לא הייתה יכולה לקרות אלמלא המשבר. זו אדמה נדירה. 25 שנה לא נבנה בניין בשכונה הזו. החברה שפשטה את הרגל ומכרה לנו את הנכס - עשתה את זה ללא ברירה". הדובר, בראיון לתקשורת, הוא אבי רואימי, בעל השליטה בחברה הבורסאית פרוטפוליו גרין (לשעבר ש.ל.ג טקסטיל). המועד - יולי 2009.

רואימי, ושותפו, רון ויסברג, רכשו את השליטה בפרוטפוליו גרין ביוני 2008. בד בבד, דיווחה החברה על רכישת 85 דונם בלוס אנג'לס, קליפורניה, תמורת כ-4.6 מיליון דולר, עליהם תכננה להקים 86 יחידות דיור בעלות של 35 מיליון דולר.

למרות שבסוף השנה הקודמת היו רואימי וויסברג אופטימים לגבי השלמתו המהירה של הפרויקט (שווי הקרקע אף שוערך כלפי מעלה בדוחות ל-5.5 מיליון דולר), כעת מתברר כי לא נמצא הבנק שיהיה מוכן לממן את הפרויקט השאפתני, וכתוצאה מכך הפחיתה החברה את שווי הקרקע בשליש - ל-3.7 מיליון דולר.

בשל כך, סיימה פרוטפוליו גרין את 2009 בהפסד של כ-7 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-4 מיליון שקל ב-2008. נקודה מעניינת נוספת העולה מדוחות החברה היא, שפרוטפוליו גרין שילמה אשתקד לחברת טי.אף.ג'י של רואימי כחצי מיליון שקל בגין השתתפות בעלויות עובדים ושטחי משרדים.

כעת, נוטשת פרוטפוליו גרין את חלומות הנדל"ן בארה"ב ומתמזגת, ברוח התקופה, עם חברת הביומד קולפלנט, בעסקת החלפת מניות (לבעלי קולפלנט יוקצו 71% ממניות פרוטפוליו גרין). בעקבות הדיווח על העסקה המתוכננת בתחילת השבוע, זינקה מניית פרוטפוליו גרין ב-60% לשווי חברה של כ-30 מיליון שקל.

רואימי וויסברג, שישארו עם 12.5% בלבד מהון המניות של פורטפוליו גרין (בדילול מלא), ימכרו במקביל ממניות החברה ב-13 מיליון שקל, ובנוסף ירכשו מידיה את הנכס בלוס אנג'לס תמורת סכום דומה.

הפקת קולגן מצמחי טבק

קולפלנט (Collplant), שהוערכה לצורך המיזוג בכ-146 מיליון שקל, עוסקת בייצור קולגן אנושי מצמחים מהונדסים גנטית. החברה השלימה את פיתוח הפקת הקולגן מצמחי טבק מהונדסים גנטית, והחלה בייצורו (כיום הקולגן מופק מחיות או מגופות אנושיות). במקביל, נמצאת קולפלנט בשלבי פיתוח של יישומים יחודיים על בסיס קולגן, הכוללים בין היתר טיפול בפצעים כרוניים ואיחוי שברים בעצמות, גידים ושרירים.

בעלי השליטה בקולפלנט, שכאמור יהפכו כעת לבעלי הבית החדשים בפרוטפוליו גרין, הם חממת מיט"ב שבשליטת חברת ביומדיקס (8%); חברת ספירהד, גם היא בשליטת ביומדיקס (12.85%); קרן פונטיפקס (8%), דוקור, מורי ארקין, יישום, המדען הראשי, מודגל ומשקיעים נוספים.