IBI: מניית מזור תעלה ב-78%; המניה מזנקת ב-8% בבורסה

האנליסטית נתלי גוטליב החלה לסקר את המניה בהמלצת "קנייה" ■ "אחת החברות המעניינות מבין חברות הביומד"

בית ההשקעות IBI מתחיל לסקר את מניית מזור טכנולוגיות בהמלצת "קנייה" במחיר יעד של 15.7 שקל למניה, הגבוה ב-78.4% משער הבסיס של היום (ג').

"מזור הינה להערכתנו אחת החברות המעניינות מבין חברות הביומד בשוק ההון בישראל. מדובר בחברה מוכרת בקהילה הרפואית, עם מוניטין וניסיון מוכח ומוצרים בשלים לביצוע ניתוחי עמוד שדרה באופן יעיל יותר מהקיים היום. החברה פונה לשוק גדול, המאופיין בשיעורי צמיחה גבוהים ודרישה למוצריה".

מזור מפתחת מכשור רפואי מבוסס טכנולוגיה לביצוע ניתוחי גב מונחים באופן מדויק, תוך שימוש ברובוטיקה. החברה מתמקדת בפעילות בשני תחומים: הדמייה תלת מימדית (מוצר ה-C-Insight) וניווט רובוטי לניתוחים בעמוד השדרה (מוצר ה-SpineAssist) ופרוצדורת ה-GO-LIF להחדרת ברגים ייחודיים תוך שימוש במערכת ה-SpineAssist.

האנליסטית, נתלי גוטליב, מציינת כי 50 מיליון איש סובלים מכאבי גב בארה"ב, ובמערב אירופה - 30 מיליון איש. משנת 08' בוצעו בארה"ב יותר ממיליון ניתוחי גב ובאירופה כ-400 אלף ניתוחים, כאשר בכ-45% מהניתוחים מוחדרים שתלים לגוף החולה. כ-20-40% מהשתלים ממוקמים בשונה מהמתוכנן וב-10-5% מהניתוחים - מיקום לא מדויק של השתלים גורם לנזק ארוך טווח לחולה.

גוטליב מציינת כי האתגר הניצב בפני מזור הוא החדרה מוצלחת של מוצר חדש לשוק הרפואי, חינוך השוק הרפואי בכלל וצוות המנתחים בפרט, יצירת הכרה ליתרונות שבביצוע ניתוחי גב תוך שימוש במכשור, קבלת קוד ביטוחי, אישור FDA, יצירת "ספרות" - מחקרים וניסויים שידגישו את התועלות שבשימוש בטכנולוגיה של מזור - יצירת שיתופי פעולה לשיווק מוצרי החברה. להערכת האנליסטית, נושא השיווק מהווה את האתגר החשוב והמשמעותי ביותר.

לדברי גוטליב, פרמטרים שיכולים להבטיח, או לפחות להוות זרז משמעותי להצלחת החברה הם שיווק מהיר ואפקטיבי ונכונות לאמץ את הטכנולוגיה ולעשות בה שימוש. "לפיכך, שיווק איטי ו/או לא אפקטיבי וכן אימוץ איטי של טכנולוגיית החברה, מהווים סיכונים משמעותיים", היא מציינת.

האנליסטית מציינת עודכי שנת 2010 צפויה להיות שנת מבחן וקפיצת המדרגה המשמעותית לחברה, ולעמוד בסימן של הרחבת המכירות באירופה ותחילת מכירות בארה"ב, יצירת שיתופי פעולה לשיווק והפצה וקבלת אישור FDA למוצר ה-GO-LIF. "להערכתנו, 'פיצוח' של השוק האמריקני יביא להצלחת החברה".

מאחר שמזור נמצאת בתחילת דרכה, ו-2010 צפויה להיות שנת מפתח, ב-IBI מגלמים סיכון זה במודל DCF שמרן, עם שיעור היוון של 25% המשקף את הסיכון שבהשקעה בחברה בתחילת דרכה.