"הפרופיל הפיננסי המעולה" של אסם זוכה לדירוג המירבי Aaa

סוכנות הדירוג מידרוג מאשררת את הדירוג המירבי Aaa ואופק יציב ליכולת הפירעון הכוללת של החברה ■ מציינים את האיכות הניהולית הגבוהה הנתמכת בשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת נסטלה העולמית

חברת אסם בניהולו של גזי קפלן היא החברה התעשייתית היחידה בישראל, שאינה חברה ממשלתית, שזוכה היום לאישרור הדירוג המירבי Aaa ואופק יציב ליכולת הפירעון הכוללת של החברה על ידי סוכנות הדירוג מידרוג. "הדירוג משקף את רמת האיתנות הפיננסית הגבוהה של קבוצת אסם"

מידרוג מציינת שהדירוג נתמך במעמדה הבכיר של אסם בענף המזון בישראל המתבטא בנתחי שוק מובילים ויציבים במרבית קטגוריות הפעילות, המאפיינים הסולידיים של ענף המזון, ובפרט בקטגוריות בהן פועלת החברה וכן מציינים במידרוג את האיכות הניהולית הגבוהה הנתמכת בשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת נסטלה העולמית (המחזיקה ב-53.8% באסם).

"הדירוג נתמך גם בשיפור הרווחיות לאורך זמן, בתזרימי המזומנים השוטפים החזקים ובפרופיל פיננסי מעולה" מציינים במידרוג.

שווי השוק של אסם עומד כיום על 5.795 מיליארד שקל כאשר מניית החברה נסחרת קרוב לרמות שיא שנתיות ברמה של 52.4 שקל למניה. רווחי מחזיקי ההון של החברה עלו ברבעון השלישי של 2009 ב-39.8% והסתכמו ב-89.33 מיליון שקל. סך המכירות הסתכם ב-881.3 מיליון שקל, עלייה של כ-2%.

מכירות הקבוצה בחו"ל בתשעת החודשים הראשונים של השנה זינקו ב-60.1% ל-494.2, כאשר הגידול נובע מרכישת פעלות החברות Tribe ו-Food Tech בארה"ב ושל פעילות חברת ירדן באנגליה וכן מהתרחבות בפעילות הייצוא של מוצרי אסם וטבעול באירופה. הגידול בייצוא בניטרול ההשפעה של הרכישות החדשות עומד על 11.1%.

במזומנים ושווי המזומנים (נכסים נזילים) חל ברבעון השלישי זינוק של פי 3.93 והם הסתכמו בסוף הרבעון השלישי ב-264.7 מיליון שקל.