מסתמן: יוסי פלד יהיה השר הממונה על רשות השידור

ביקורת במערכת הפוליטית על החלטת נתניהו להפקיד את האחריות על הרשות בידי מנכ"ל משרדו

השר יוסי פלד צפוי לקבל לידיו את תיק רשות השידור - כך נודע ל"גלובס". פלד, חבר סיעת הליכוד, משמש בימים אלה כשר בלי תיק. בתוך כך, נשמעים דברי ביקורת ברחבי הקשת הפוליטית על החלטת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להפקיד את האחריות על רשות השידור בידי מנכ"ל משרדו, אייל גבאי. בתגובה להחלטת נתניהו פנו גורמים ברשות השידור למשרד ראש הממשלה, בבקשה להחזיר את תיק הרשות לידי השר יולי אדלשטיין ולמנות לתפקיד יו"ר הרשות את אמנון דיק. הגורמים חוששים כי השינויים בצמרת יגרמו להתנעת תהליך ממושך של מינוי יו"ר חדש.

לשר פלד ניסיון בתחום התקשורת, לאחר שבימי ממשלת נתניהו הראשונה היה האיש שעמד בראש ועדה שמינתה שרת התקשורת לימור לבנת בנוגע לשוק השידורים הישראלי. על סמך החלטות ועדת פלד הוקם ערוץ 10.

פלד, שלא התייחס בזמנו לרשות השידור, המליץ אז גם להקים את רשות התקשורת, רעיון שבימים אלה צובר שוב תאוצה עם הצעת החלטה שמקדם שר התקשורת משה כחלון.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", לשכת ראש הממשלה התערבה השבוע לראשונה בנושא רשות השידור. נתניהו החליט למנות את מנכ"ל משרדו, אייל גבאי, לטפל בנושא הרשות. ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), אמרה היום (ג') כי "מינויו של אייל גבאי הוא מינוי מבשר רעות, המעיד על רצון של נתניהו לשלוט בתכנים של רשות השידור מבלי להצילה. ספק אם גבאי, שמחזיק באידיאולוגיה קיצונית של הפרטה, מכיר בחשיבותו של השידור הציבורי לדמוקרטיה".

גם ב"קדימה" גינו את ההחלטה. ח"כ נחמן שי אמר, כי "זה בדיוק תסריט האימים שחשבתי עליו אתמול. דיברתי על זה בהרחבה בוועדת הביקורת - מסירים את כל ההגנות של רשות השידור, כדי להשפיע על התכנים. הרעיון העסיסי של לנהל את רשות השידור באמצעות פקיד שאיש לא יעיז לעמוד בפניו - זו הפקרת השידור הציבורי. ביבי הוריד את האיפור". שי הוסיף כי הוא יעביר את הנושא לבחינת היועץ המשפטי לממשלה.

בתוך כך מחדשת רשות השידור את המשא ומתן על הרפורמה. לפי שעה הדיונים מתחדשים בין הנהלת הרשות לעיתונאים בלבד ואילו הטכנאים ממשיכים בעיצומיהם. לדברי יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, "אגודת העיתונאים מקווה להגיע להתקדמות, שתאפשר חתימה על הסכם כבר בשבועות הקרובים".

מרשות השידור נמסר: "המו"מ וההידברות מול נציגי האיגודים והעובדים בהשתתפות אנשי האוצר ואנשי הרשות, נמשכים כל העת. בתוך כך, רק השבוע התקיימו מספר פגישות עם טכנאי הטלוויזיה וביום חמישי תתקיים פגישה עם העיתונאים".

מלשכתו של יוסי פלד נמסר, כי "לא פנו אלינו בנושא".

מתקשורת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו קיבל לידיו את הטיפול ברשות השידור לפני ימים אחדים והוא פועל קודם כל למינוי יו"ר לרשות בהקדם האפשרי. במקביל מינה ראש הממשלה את מנכ"ל משרדו אייל גבאי להיות אחראי על הצד המנהלי ברשות השידור בתקופת ביניים זו".