35% מהאמריקנים אינם מחוברים לאינטרנט מהיר - בגלל המחיר

סקר שהזמינה הוועדה הפדרלית לתקשורת בארה"ב (FCC): כ-36% מהאמריקנים שאינם מחוברים לאינטרנט המהיר סבורים כי תשתית החומרה והתוכנה וכן התעריף החודשי הנגבה עבור הגלישה בפס רחב הם יקרים מדי

סקר שהזמינה הוועדה הפדרלית לתקשורת בארה"ב (FCC) מגלה כי ל-35% מהאמריקנים אין גישה לאינטרנט מהיר בפס רחב. הסיבה העיקרית לכך, על-פי המשתתפים בסקר, היא המחיר הגבוה שגובות ספקיות האינטרנט. הוועדה מקווה להשתמש בממצאי הסקר כדי לזרז פתרון שיהפוך את האינטרנט המהיר בפס רחב לנגיש עבור האמריקנים. הפרויקט הוא יוזמה של הקונגרס האמריקני, ונועד לבצע רפורמה בתחום האינטרנט בארה"ב, שתכלול הוזלה של שירותי האינטרנט המהיר.

על פי נתוני הסקר, שכלל 5,000 משתתפים, 36% מהאמריקנים שאינם מחוברים לאינטרנט המהיר סבורים כי תשתית החומרה והתוכנה וכן התעריף החודשי הנגבה עבור הגלישה באינטרנט בפס רחב הם יקרים מדי. כמחצית מהנשאלים שאין להם גישה לאינטרנט מהיר ציינו כי ישמחו להתחבר לשירות אם מחירו לא יעלה על 25 דולר בחודש. כמעט כל הנסקרים שציינו כי הם לא מחוברים לאינטרנט המהיר אמרו כי יסכימו להתחבר אם המחיר יעמוד על כ-10 דולרים. המחיר הממוצע לחבילת גלישה בפס רחב בארה"ב כיום עומד על כ-40 דולר לחודש.

20% טכנופובים

כ-20% מהנסקרים שאינם מחוברים לאינטרנט בפס רחב העידו עצמם כ"טכנופובים", שאינם מרגישים בנוח בעת שימוש במחשב. חלק מנסקרים אלה ציינו כי הם "חוששים מכל הדברים הרעים שיכולים לקרות כשמשתמשים באינטרנט". שיעור זהה של נסקרים ציין כי אינם מעוניינים להתחבר בכל מקרה.

מהנתונים עולה גם כי בעוד ששיעור המחוברים לאינטרנט בפס רחב בכלל האוכלוסייה האמריקנית עומד על 65%, השיעור בקרב ההיספנים והאפרו-אמריקנים המחוברים לאינטרנט בפס רחב עומד על 49%.