אל על מתכוונת לבטל הקיץ טיסה שבועית בקו תל אביב-וינה

ביטולי הטיסות נעשים ככל הנראה על רקע הנחיית הממונה על ההגבלים העסקיים, שחייבה את אל על לבטל את הסכם הקוד שייר עם חברת אוסטריאן אייר ליינס ■ החל מה-26 באפריל 2010 יתווספו 4 טיסות בוקר לפריז

חברת אל על מתכוונת לבטל בלוח טיסות הקיץ טיסה סדירה שבועית בקו תל אביב-וינה, כך נודע ל"גלובס".

ביטולי הטיסות נעשים ככל הנראה על רקע הנחיית הממונה על ההגבלים העסקיים, שחייבה את אל על לבטל את הסכם הקוד שייר עם חברת אוסטריאן אייר ליינס. על פי הסכם הקוד שייר בין אל על לאוסטריין, הפעילה אל על 4-5 טיסות שבועיות בקו בנוסף לשתי טיסות יומיות של חברת אוסטריאן איירליינס.

במסגרת ההסכם מכרה אל על מושבי טיסה לטיסות של חברת אוסטריאן איירליינס, בעיקר בטיסות ליעדי המשך ארוכי טווח באמצעות חברת אוסטריאן איירלנס. עם ביטול הקוד שייר טענה אל על כי לא תהיה לה כדאיות הכלכלית בהפעלת הקו שכן החברה לא תוכל למכור את טיסות ההמשך, והפעלת טיסות לוינה בלבד אינה כדאית.

במהלך החורף האחרון ביטלה החברה 14 טיסות לוינה, ולהערכת גורמים בענף קיימת סבירות כי מלבד צמצום התדירות בלוח הקיץ ל-4 טיסות שבועיות תבטל אל על בקביעות טיסה שבועית נוספת ותפעיל בסה"כ 3 טיסות שבועיות לוינה תוך שהיא מותירה לאוסטריאן איירליינס את השליטה בקו. יצויין כי במהלך חודש מרץ מתכננת ארקיע להתחיל ולהפעיל טיסות שכר לוינה פעמיים בשבוע, בשילוב חבילות נופש באזור.

גורמים ברשות להגבלים עסקיים לא סבורים כי ניתן לקשור בין ביטול הסכמי הטיסות של אל על . "את המהלך יש לבחון לאורך זמן ולא בפרספקטיבה של חודשים. ביטול ספורדי של טיסות, או אפילו ירידה בתדירות אינה בהכרח תוצאה של התערבות הרשות, ואנחנו בטוחים שבסופו של יום ביטול הקוד שייר ייטיב עם הצרכנים."

במקביל הודיעה היום אל על על כי החל מה-26 באפריל 2010 יתווספו 4 טיסות בוקר לפריז. הטיסות ייצאו מתל אביב לנמל התעופה שארל דה גול בימים ב', ג', ד' ו-ה' ב- 05:55 בבוקר ותנחת בפריז בשעה 10:00. המטוסים ימריאו בחזרה משארל דה גול באותם ימים ב- 11:25 זאת בנוסף לטיסות הקיימות בקו בימי ו באותן שעות. הטיסות הנוספות יבוצעו במטוס בואינג 737-800 במחלקות עסקים ותיירים וביום ו' במטוס בואינג 777 במחלקות שירות ראשונה, עסקים ותיירים.

לדברי אלי כהן, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על: "הקו לפריז זוכה לפופולאריות גבוהה הן בקרב התנועה העסקית והן בקרב תיירים. לאור הביקושים הגבוהים בתקופה זו בקו ת"א-פריז בקרב המגזר העסקי, החלטנו לתגבר את מערך הטיסות ולהוסיף טיסת בוקר מוקדמת לפריז".