נשיא טויוטה ארה"ב: "לא דאגנו לאינטרסים של הלקוחות"

ג'ים לנץ, נשיא טויוטה ארה"ב, בשימוע בקונגרס: "ערכנו בדיקות ארוכות ומעמיקות של המערכת ולעולם לא מצאנו פגמים שגרמו להאצה הבלתי רצונית" ■ עדות בקונגרס: "הלקסוס שלי האיצה בפתאומיות למהירות של 160 קמ"ש"

"על אף כל הרצון הטוב, לקח לנו יותר מדי זמן להגיב לבעיות בטיחותיות מהותיות בכלי הרכב", כך אמר ג'ים לנץ, נשיא טויוטה ארה"ב בשימוע שהתקיים אמש (ג') בקונגרס שנועד לבדוק את המחדלים של טויוטה בארה"ב.

לנץ ניסה לשכנע את חברי הקונגרס כי הבעיות שהובילו להאצה בלתי רצונית של אלפי כלי רכב הן מכניות ולא אלקטרוניות.

"עיצבנו את מערכת השליטה האלקטרונית עם מספר מנגנונים שנועדו להפחית את כוח המנוע במקרה של כשל במערכת", אמר לנץ.

"ערכנו בדיקות ארוכות ומעמיקות של המערכת ולעולם לא מצאנו פגמים שגרמו להאצה הבלתי רצונית".

לנץ הודה כי יתכן והחברה צמחה מעבר למשאבים המכניים שלה. טויוטה עדיין לא החליטה מהו הפיתרון לטיפול סופי בבעיה שהובילה לבעיות בדוושת ההאצה".

"אני חושב שלא ראינו לנגד עייננו את טובתו של הלקוח. לא דאגנו לאינטרסים של הלקוחות".

טויוטה קראה להחזרת 8.5 מיליון כלי רכב ברחבי העולם כדי לטפל בפגמים בדוושות ההאצה ובבלמים של דגמים רבים.

הרשויות בארה"ב פתחו בחקירה פלילית נגד חברת טויוטה, בטענה כי החברה הטעתה את הצרכנים בדיווחיה על תקלות בתקופה האחרונה. לטענתם, בדיווח על הקריאה לתיקון החברה לא התייחסה לאפשרות שתקלות בדוושות ההאצה מהוות תקלות בטיחות חמורות שגורמות לרכב להאיץ באופן בלתי רצוני, וכי התייחסה לתקלות בקלות ראש.

טויוטה קיבלה זימון מחבר מושבעים פדרלי ומרגולטורים בארה"ב להמציא מסמכים פנימיים מבודקי הבטיחות של החברה על מה שזכה לכינוי "הדוושה הדביקה" - התקלות במערכת הבלמים ודוושת הגז בדגמי הרכב פריוס. מועצת האנרגיה בארה"ב אמרה לחברה כי היא ביודעין התעלמה מהאפשרות שההאצות ברכבים עליהם התלוננו צרכנים מקורן בתקלות טכניות חמורות, ואף נטען נגד טויוטה כי היא "לוקה בהבנה של מחדל הבטיחות החמור במכוניותיה".

סיפור האימה של רונדה סמית' שמכונית הלקסוס שלה דהרה במהירות של 160 קמ"ש ללא שליטה הדהים את אלה שנכחו בשימוע. רונדה סמית', מסרוויוויל, טנסי, תיארה איך באוקטובר 2006 הלקסוס שלה האיצה בפתאומיות למהירות של 100 מייל לשעה (160 קמ"ש) במשך 6 מייל (9.6 ק"מ).

"עברתי לניוטרל, ניסית לעבור לרוורס, הרמתי את ידית הברייקס הידני, אך זה לא עזר. המכונית האטה פתאום, ולמזלי נמנעה תאונה קטלנית". בשימוע שיפתח היום יופיעו נשיא טויוטה ארה"ב ושר התחבורה האמריקני.