מתחילה לעבוד על "גוליבר": זרח בהסכם עם המכון הגיאופיסי

שותפות חיפושי הנפט, עם שותפתה להיתר "גוליבר", גינקו, חתמו על הסכם ליווי גיאולוגי בעלות מוערכת של 100 אלף דולר, להקמת בסיס נתונים, להגדרה כללית של מטרות לקדיחה והכנת תשתית לקדיחה

שותפות חיפושי הנפט זרח הודיעה היום (ד') לבורסה כי שותפתה להיתר החיפושים הימי "גוליבר", שותפות גינקו, התקשרה עם המכון הגיאופיסי לישראל בהסכם לקבלת שירותי ליווי גיאופיסי או גיאולוגי בהיתר ובשטח מדרום לו עד אשדוד. השלב הראשון צפוי להימשך כשלושה חודשים ועלותו המוערכת הינה כ-100 אלף דולר, בו יישאו בחלקים שווים זרח וגינקו.

עפ"י ההסכם, השלב הראשון של הליווי יהיה הקמת בסיס נתונים שיכלול את כל החומר הקיים לגבי ההיתר, ובשלב השני פענוח ראשוני של החומר - הגדרה כללית של מטרות לקדיחה כדי להעריך את האזורים, והכנת תשתית לקדיחה.

נזכיר כי בשבוע שעבר זרח קיבלה את כתב הרישיון "אורלי", שנותן לה ולגינקו היתר לבצע חיפושי נפט וגז צפונית לעיר ערד - שטח הסמוך לרישיונות האחרים של זרח וגינקו באזור ים המלח, כולל האזור בו מתבצעים היום מבחני ההפקה בקידוח "צוק תמרור 4".

לפני כשבועיים, זכתה זרח בהיתר החיפושים הימי "גוליבר" לאורך רצועת החוף שבין ראשון-לציון לחיפה, רוחבו מגיע עד 10 קילומטר מהחוף ושטחו הכולל הוא 900 קמ"ר.